FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Simpel fråga. Vad finns det för företag som säljer bärbara datorer och som erbjuder liknande serviceavtal som Dell? Dvs samma dag eller dagen efter på plats service.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
HP har något som kallas care pack där du t.ex kan få service inom 4h, kolla länken.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Apple med deras AppleCare.
Dock är väl AppleCare lite annorlunda. Med AppleCare så kan du lämna in den på närmsta servicecenter så fixar dom det under tiden du väntar. Och detta gäller i 3år. Läs mer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tack för tipsen. Det kommer förmodligen att bli en Dell den här gången också. Men jag tänkte i alla fall göra ett försök till att variera mig lite
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag skulle säga att alla större företagsleverantörer
kan erbjuda samma support, men jag tror inte någon kan göra det för samma pris som Dell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har alla leverantörer denna tjänst världen över? AppleCare gäller världen över, men dock inte på plats, dock skickar dom en kartong som sedermera hämtar av UPS eller annan tjänst till reparation och dom lämnar den också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Apple är kanske inte alltid jättesmidiga att ha att göra med. Det är däremot ALLTID Dell. Det är min erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
På jobbet køper vi till størsta del IBM (numera Lenovo) thinkpads, specifikt så køper vi in x200 & T400. Vældigt bra pc:er båda 2, med otroligt låg fel-frekvens hos oss. Vi har också ett avtal som gør att dom kommer ut till oss i form av UPS och hæmtar deffekta maskiner, i detta fall då 1 på 400 som har felat så att vi varit tvungen att faktiskt læmna ifrån oss / fått delar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag, och många med mig, har fantastiskt bra erfarenhet av Dells service. Sen kan man ju fundera på om det är bra eller dåligt
![]() Har fått bytt hårddisk, fläktar 2 gånger och tangentbord. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu var det länge sedan jag jobbade med den här typen av saker, men då var det inga problem att få snabb på platsen-service oavsett om man hade Dell, IBM (numera Lenovo), HP, Fujitsi osv. Det är oftast samma företag som servar allihop, t.ex. Infocare.
Dell hade dock klart högre felfrekvens än HP och framförallt IBM. Störst skillnad var det på bärbara. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|