FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vi har företagsite A som intro och länkar till dotterbolag B C D. Inget mer innehåll.
Nu har företag A startat en blogg som handlar om alla bolag. Den finns då av logiska skäl på As domän. B C D länkar till bloggen. A länkar inte till bloggen, som finns då under domännamnet (www.A/blogg) Spelar det någon roll ur SEO synpunkt? Logiskt skulle jag tänka på att A skulle oxå länka till bloggen, men i praktiken spelar det någon roll? Tackar för svaren på förhand B) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
I praktiken spelar det antagligen roll men i detta fallet är det knappast värt att lägga ner tid på - antar att alla sidor ligger på samma IP / subnät samt att alla domäner har samma ägare, etc...
Lägg istället tid på att få in fler inlänkar, att placera bra ord i länktexterna samt att placera länktexterna i ett bra samanhang. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker det ser suspekt ut med sajter som har sidor eller sektioner som inte länkas från den egna domänen. Sett från robotens ögon då. Många kodinjektioner och vanliga hack ser just ut så, så jag kan tänka mig att det drabbar viktningen på något sätt. Det är spekulation som allt annat, men jag skulle definitivt länka in bloggen från A.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|