FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har googlat och kikat runt här, men inte hittat något bra svar.
Om jag säljer en kurs på nätet (observera, ej vara eller tjänst) så har min advokat sagt att det inte finns några lagar om ångerrätt osv. utan jag kan i princip skriva vad jag vill i avtalet, och det är upp till kunden om han / hon godkänner det eller inte. Det var inte frågan egentligen, utan följande: Kunden / elev klickar i en ruta att han / hon godkänner villkoren för betalning osv. Anmälan till kursen är bindande. Nu har jag råkat ut för en elev som efter mycket mail och telefonsamtal ändrat sig och påstår att det kanske inte är han som anmält sig utan en kompis gjorde anmälan (det är solklart att han ångrat sig). Vid anmälan registrerar jag eleven IP adress, och jag kan klart se att hans andra email kommer från samma IP adress. Men frågan är ju hur det funkar i en bevisningsfråga om det skulle bli en tvist? Vem har bevisbördan osv.? Detta borde ju vara ett vanligt problem nu när man kan boka och beställa allt via nätet. Så jag hoppas någon har mer erfarenhet på detta område. |
||
![]() |
![]() |
|
|