FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej hej.
Håller på med ett stort projekt med cirka 50-60 personer inblandade, ett projekt som kommer löpa en bra tid framöver förmodligen, och jag är på jakt efter ett kommunikationssystem, och jag som själv använt Firstclass sen årskurs 4 vill givetvis använda det. Firstclass har enligt mig allt som behövs, är smidigt och otroligt effektivt. Dock har jag pratat med en svensk återförsäljare, 25 licenser kostar ungefär 25000kr eller drygt 9000 per år om man hyr. Det är mer än jag tänkt. Frågan är nu, någon som har förslag på hur jag ska göra? Eller kanske förslag på ett program liknande Firstclass? STORT tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Handlar det om kommunikation inom projektgruppen eller mot kund?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om det är det enda kommunikationsprogrammet du använt sedan fyra kanske du borde titta lite på alternativen. Det har hänt ett par saker sen firstclass skapades.....
Tex phpbb är ett trevligt forum med många modulära tillägg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Anders: Inom projektgruppen
grazzy: Vill inte ha något forum, vill ha där de live kan chatta, kan skicka meddelanden så osv, är mycket smidigare med Firstclass än ett webbforum, man tappar lite av kontakten. Så vill helst ha program.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ICQ har stöd för chat, även mellan flera personer... loggar gör man ju genom att be ICQ göra det helt enkelt..
Annars har ni ju ett av de äldsta systemen.. IRC... tanka hem JoinMe och lägg upp en egen irc server eller anslut er till någon av de tusen som redan finns |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Svårt för en annan person att se mina icqloggar utan att jag ska ge de till honom. Där faller det, är helt enkelt dumt. Jag kan inte heller se vad en annan diskuterar med en annan om. IRC är väl lite bättre, men även där så går det ej att föra typ 10 st olika diskussioner samtidigt. Så tyvärr, inget verkar passa :P. Finns det inget liknande Firstclass? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Som "liknar" firstclass. Herregud. Kom ut ur stenåldern. Vad är det för fel på ett forum i stil med detta?
Jag kan dessutom starkt rekommendera en wiki i kombination till forumet. Det är grymt effektivt sätt att dokumentera och föra en bra diskussion på. Sen att folk kan föreslå ICQ och IRC som seriösa diskussionsforum håller jag med dig om att det är kasst. Det kan man ha till direktkommunikation, men allt viktigare än "vi tar en kopp kaffe nu" bör dokumenteras. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Har du kikat på Fronter?
![]() |
![]() |