FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag beställde en rankingrapport för en sida från Jajja communications bara för kul (det var gratis) och här är resultatet:
http://kund.jajja.com/rank-light/?domain=h.../www.knappar.nu Vidare fick jag med följande information för "oss e-handlare": Citat:
Jag är inte intresserad av deras produkt, men det finns säkert de som är! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mitt förtroende för jajja är mycket lågt. En bekant skrev avtal med dom innan han konsulterat mig vilket resulterat i att hans sida heter "untitled document" och han får betala 4 kr/klick för att jajja lagt upp adwords annonser under sökord där 1-3 företag annonserar, där det men andra ord kostar ca 35-60 öre/klick. + en fast summa per månad till jajja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det här med 20 000 garanterade besökare för 20 000 kr exkl moms låter ju rätt bra ändå, men som sagt - det är inte så svårt att uppnå med google adwords inom en rimlig tid.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja, och sen när började vi sälja tidningar?
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har också blivit erbjuden den tjänsten, men jag kan inte förstå varför man vill optimera en kopia av siten. Vad händer t.ex. om man blir missnöjd och vill avbryta sammarbetet... då står man där med en site som helt saknar optimering. Dessutom är det lite kusligt att ha en kopia som man inte har makt att styra över... Deras tekniker tar ut en riktigt dyr timavgift ifall man skulle vilja ändra något på "kopia-sidan".
Jag tror att en optimering av den egna sidan lönar sig i längden. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har rätt lågt förtroende för hela begreppet SEO, jag måste faktiskt säga att jag tycker Fultons approach till hela är mycket mera trovärdig. Även om konceptet att "skriva artiklar" kanske inte är helt nytt (:-)) så är Fultons artiklar bra mycket mera analytiska än tex det som publiceras på seochat.com / webmasterworld.com.
Att Jajja kallar det de gör för sökmotoroptimering verkar mycket suspekt, att köpa trafik på adwords kan vilken idiot som helst göra. Att köpa rätt trafik till bäst pris på adwords kräver sin man. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Igentligen så handlar all sökmotoroptimering om att manipulera rankingen. Vi delar dock in den i en vit, grå och svart marknadsföring där gränserna flyttas kontinuerligt. Som SEO måste vi kunna förklara skildnaden och kanske kunna erbjuda båda, men framför allt sakligt förklara vilka risker man eventuellt tar. Anledningen till att sökmotoroptimerare konsulteras är att kunden vill ha högre ranking och tjäna mer pengar.
Personligen tror jag att man skall bygga innehåll som ens målgrupp uppskattar. Det är också denna typ av sajter som sökmotorerna försöker urskilja, dock utan framgång. Tills detta fungerar så föreslår jag att du äger dina egna SEO domäner åtminstone. Notera att du skall ha råd att förlora dessa för de kommer inte att vara för evigt om du kör svart SEO. För 20,000 kan man göra mycket SEO, välldigt mycket, i alla färger. Framför allt bygga på egna domäner. Som exempel har jag en kund jag gjorde för ca 3 år sedan www.plastkortsfabriken.se. Basic SEO, och inget märkvärdigt. Detta var ett enmansföretag som tänkte använda webben till att generera "trade leads". Vi rankades top 10 på alla relevanta nyckelord (ca 25 stycken) vid den tidpunkten, och gör det FORTFARANDE..... Plastkort rankas vi no. 1 för fortfarande!! Ägaren av sajtens kommentar var att detta borde han gjort mycket tidigare! Det skall tilläggas att denna typ av företag inte har mycket konkurrens så de är inte speciellt svårt att optimera för, det är värre med "photoshop tutorials". Äg din egen SEO, vad du en gör, men framför allt var medveten om vad du betalar för! Akta dig för bondfångare, det finns det gott om, och kommer alltid finnas! Niclas |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|