FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Säljer sidan s p o t i f y r i p p i n g . c o m.
Sidan är inriktad på rippning och modifiering av Spotify. Det finns ett antal artiklar på sidan om hur man gör det med olika program. Allt material på sidan finns på både Engelska och Svenska. Har sedan jag la upp sidan för 1 månad sedan bara gjort 2 mindre uppdateringar av Plugin listan. Men trafiken ökar endå. Har inte marknadsfört sidan något alls utan trafiken kommer från Google, inlänkar och typeins. Sedan har trafiken till sidan ökat med ca 300%-400%. Intäkterna har ökat i ungefär samma takt som trafiken. Sidan har stor potential eftersom Spotify fortfarnande är i betaversion och när den släpps i en skarp version till större delar av världen kommer det finnas en ännu större publik för sidan. Sidan har inga utgifter förutom webhotell. Trafik första månaden: 18 000 unika besökare. 62 000 pageviews. Google 65% Direkt trafik: 22.5% Länkar: 12.5% Inkomster första månaden: Djuplänkningar till försäljning av programvara som används för att rippa musiken via ShareASale.com: $585 (4950kr). Adsense (Har varit avstängt stora delar av tiden för att jag inte haft tid att optimera): $20 (170kr). Frågor kan ni skicka via PM och onödiga kommentarer klarar vi oss alla utan. Reserverar mig för att inte sälja sidan om buden inte kommer upp i en nivå jag är villig att sälja för. Sidan säljs som privatperson. Startbud: 10 000kr. Minsta ökning för nytt bud 1000kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
WN har regler för domänförsäljning, domänerna måste vara över 6 månader gamla. Sedan en fråga som fler lär ställa: Hur mycket trubbel kan man råka ut för, när Spotify's advokater sätter tänderna i en? Eftersom domänen inte är så gammal så har du inte fått erfara detta ännu, eller är det därför du säljer? #Edit: Stavfel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inte hört någonting från Spotify ännu i alla fall. Tror inte dom orkar bry sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man får väl skriva något fint litet användaravtal, där det står att man inte uppmanar någon att prova detta.
Att man inte har gjort detta själv och så vidare. Jag vet att det finns prints som visar hur man gör, men inget säger ju att printsen är tagna i precis den ordningen som rippingen skedde? Om ni förstår vad jag menar. Dom kan ju vara manipulerade, speciellt den sista bilden då, där man ser låtarna, inget säger att dom kommer från Spotify. Jag tror inte det är någon fara med advokater, visst finns en risk, men man får väl vara lite jävlig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför säljer du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag säljer för att jag vill åka iväg på en lång lång semester som måste finansieras.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|