FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Read Only
|
Hallå!
Det är så att jag söker efter ett nytt webbhotell Har ( strongbox ) just nu och det är bara problem hela tiden med våran sida m.m och sidan kan helst plötsligt ligga ner i 2 dagar. Jag söker efter ett webbhotell som är svenskt och stöjder Asp.net 2.0 Och har Mysql databas, Samt erbjuder mycket trafik gärna över 100 gb och även mycket minne gärna över 50 Gb. Det får gärna kosta under 2500kr Per ÅR. Anledningen till varför jag frågar här är för att jag hittar inget webbhotell som uppfyller mina krav. Tacksam för många bra förslag ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
asp.net 2.0 är intressant. Kräver det till 100% en Windows server?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Read Only
|
tack att du påminde mig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Du behöver nästan en egen server, minst virtuell..
Med "minne" antar jag att du menar diskutrymme? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Read Only
|
Jo precis men skrev minne istället. aha okej när det gäller virtuell vad kostar det ungefär? har ingen stor koll på det alls.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Windows är dyrt och det är riktigt mycket diskutrymme
du är ute efter. Skulle gissa att en virtuell kärra kan kosta 800-900 kr/mån exkl moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
710kr + moms / månad för en en guld-vps hos Glesys om man kör Windows 2003. Det inkluderar 100GB diskutrymme och 600GB transfer.
Avsevärt dyrare än det du hoppas på, men det kostar alltid mer att köra windows. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du vill ha minst 100 GB trafik och minst 50 GB utrymme? Jag får hålla med om att en egen server verkar vara vad du behöver för att matcha det där.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Du borde kunna hitta någon utlänsk leverantör som ger för det priset.
Annars köp en begagnad server för 1-3k som redan har en Windows licens eller köp även en "begagnad" Windows licens billigt. Sedan ställ den på colo, visst det blir betydligt dyare än du ville betala. VPS så får du väl räkna att det kostar minst 350-500 /mån alla fall med Windows och lite minne. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fel forum, men jag har en lämplig 1U-server för detta, inkluderar Windows 2000 Server-licens (P3-1Ghz, 1GB RAM, 2x200GB ATA-diskar).
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|