FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har frågat något liknande för ganska länge sedan men det har inte löst sig än. Jag provar ännu en gång, kanske någon här är bra på det här.
Något program har skapat en jobbig mapp i roten på C disken. I den mappen finns det en till mapp och i denna en textfil med 2 rader text, något om uppdateringar start och slut. Jag kan inte radera den då datorn säger att mappen är skrivskyddad eller full. Kan jag tvinga en borttagning på något enkelt sätt? Jag är ingen data tekniker direkt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Format C:
![]() (eller det seriösa svaret: sök efter virus och/eller spyware) .. fast det är klart - världens mest spridda virus är ju windows i sig ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Lyckades äntligen, är det någon annan som har samma problem så är det här lilla programmet en lösning.
http://ccollomb.free.fr/unlocker |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Window Washer har en funktion som heter "shred". Den har alltid funkat för mig när jag vill ta bort filer som windows av någon anledning inte vill/kan ta bort.
När du installerat ska det bara vara att högerklicka på den aktuella mappeen och välja Shred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett tips är ju:
Start > Kör > CMD > Kör. Ta dig in i mappen genom att använde CD C:din mapp. Skriv DIR när du har kommit in i där din fil finns. Kopiera filnamnet och skriv "Delete filnamn.filändelse" tryck på enter. Har alltid tagit bort filer/mappar som har låst sig för mig. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|