FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
PC City lägger ner sina åtta varuhus i Sverige, skriver TT.
Elkjöp Nordics styrelse förhandlar nu om nedläggningen. Enligt TT är bakgrunden att företaget inte lyckats uppnå lönsamhet. Fyra varuhus i Stockholm samt varuhusen i Uppsala, Västerås, Linköping och Helsingborg berörs. Det här innebär att alla 230 anställda har varslats om uppsägning. Saxat från: http://www.idg.se/2.1085/1.219882/pc-city-...svenska-varuhus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Huh, de nämner inte butiken i Jönköping?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Antar att många mindre datorbutiker jublar nu. Men jag undrar lite om de tänkt fokusera på näthandel nu då eller? Deras webbshop känns som en skål med gröt just nu.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske kunderna sviker PC City / Elgiganten, som är samma företag.
Läste i Dagens Industri om Netonnet. De har samma priser på webben och i affären. Det har inte Elgiganten/PC City och Netonnet hade en teori om att kunderna känner sig lurade. Jag är benägen att hålla med. Varför ska det kosta mer att gå till affären? Det känns ju inte långsiktigt och seriöst... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja det som kostar mer ær væl frakt och personlig service..
Men jag førstår hur du menar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Synd, PC City har funkat hyfsat som panikresurs för fläktar, sladdar etc. Nåväl, Clas O går väl an de med men de har tyvärr inte samma kvalitet/märken på prylarna.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Alltid tråkigt när företag tvingas stänga igen pga dålig lönsamhet. Men särskilt konstigt är det nog inte. Det har tillkommit flera små aktörer på Internet. Därtill kommer Mediamarkt och Netonnets satsning på fysiska varuhus. Allt i en bransch med små marginaler och sviktande konjunktur.
Netonnets priser kan förövrigt inte vara lätta att konkurrera med. Jag undrar dock om allting står rätt till där. Precis allt som jag har köpt från Netonnet genom tiderna har gått sönder inom loppet av några månader (även märkesvaror). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du menar att det är fel på inköpsstället om dina grejer går sönder!?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Just hårdvara i form av datorprylar är ju sådant man egentligen inte behöver gå till en butik för att köpa. Att man kanske vill prova kläderna innan man betalar är väl normalt, men hårdvara är samma hårdvara oavsett om du har köpt på nätet eller köpt direkt i butik.
Förvisso kanske man vill se hur dator/tv-skärmen presterar i verkligheten men dumjönsarna på Elgiganten, Siba mfl. har ju alltid dålig inställd bild så... Lär bli fler butiker som får stryka på foten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|