FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Idag när jag skulle göra stordåd på nätet och ladda upp en ny sida så visade sig att en viktigt funktion som läser in en vanlig .txt fil som är skapad i Anteckningarna på Vista, så vägrade det här och fungera Split(array,vbcrlf), samt replace(vbcrlf,"") Det funkade givetviss när jag kör lokalat men inte på Loopia. När jag pratade med deras support så var .NET kodaren borta men över chat fick dom tag i honom och han sa att jag skulle köra \n\r kan det vara så? Jag har varit i kontakt med det i JavaScript. Då knappade jag in det som en sträng alltså replace("\n\r") men det gav inte heller någon succse.. Jag provade även Cr VbNewLine Enviroment.NewLine CrLf och Lf Jag använder Loopia som sagt och använder FileZilla. Antagligen har det väl blivit knas med teckenenkodningen, men problemet kvarstår. Det är alltså .NET med VB Tacksam för svar! (Självklart är det fel i rubriken det är ny rad jag menar och inte mellanslag) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har inte riktigt koll på vad du är ute efter med varje rad men funkar inte detta?
Dock i C# men det är väl kanske det minsta problemet. Kod:
StreamReader sr = new StreamReader(FilePath, System.Text.Encoding.Default); string rowFromFile = System.String.Empty; while ((rowFromFile = sr.ReadLine()) != null) { } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur är filen kodad? Latin1 eller UTF8?
UTF8 skall inte använda CRLF, och det är där felet kan ligga. Har för mig att Vista använder UTF8 "by-default". |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|