Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Betalnummer utomlands.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-22, 15:50 #1
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2007
Hej!

Jag har sökt i forumet och googlat som en dåre, men kan inte hitta något relevant.

Så jag undrar här om det är någon som har en idé om hur jag kan få tag på motsvarande
0771-nummer utomlands.

De primära marknaderna är USA, England, Canada. Dvs. engelskspråkiga länder i första hand.

För att förtydliga så vill jag kunna ta betalt av kunden per minut.

Tack på förhand!
ippif är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-22, 16:16 #2
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Hej,

du köper telefonnummer via telco-operatörer, och i princip alla har möjlighet att också hyra ut tjänster såsom inspelning, fakturering och nummeradministering. I Sverige är t.ex Sting Networks och IP Only rätt prisvärda, och de har filialer i de flesta andra länder så de kan hjälpa till med att skaffa nummer.

Det du letar efter kallas ofta "virtual numbers", om du inte googlat på detta redan så borde du hitta stora mängder operatörer som erbjuder detta. Det är egentligen bara en redirect-nummer till ett "riktigt" nummer, men du har full kontroll på vart det routas, och vad som ska loggas.

Det finns också tjänster som riktar sig till folk som bara vill köpa ett fåtal nummer av viss typ i landet (t.ex privatpersoner) och de kontrollpaneler man använder skiljer sig inte mycket från domänhantering.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-06-23, 08:48 #3
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Hej!

Du kan inte debitera 0771-nummer med en debitering per minut, dock så är det möjligt under andra nummerserier (0939, 0944 etc - beroende på vilken tjänst det är du säljer).

För internationella lösningar med debitering per minut kan du prova att kontakta t.ex. Viatel (www.viatel.se) eller World Premium Rates (www.wpr.es) för internationella IVR-lösningar. Jag tror inte att vanliga telefonoperatörer löser det så lätt då det krävs ett avtal direkt mot en eller flera operatörer i respektive land för att kunna debitera deras slutkunder.

Jag svarar gärna på frågor om du har några ytterligare funderingar!

Lycka till!

//Tobbe

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017