FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Försökte söka men hittade ingen bra bef. tråd.
Fick mail från one.com idag eftersom jag har några sajter där. Citat:
Jag kontaktade dem och de säger i chatten att om man inte godkänner avtalet så kommer IIS att bli registrar och jag kommer endast få faktura för webbhotellet från One.com. Hur många tror ni går på detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
fy fan vad dålig, även om det råkar vara ett "misstag"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Inget förvånar mig när det gäller One.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har pratat med IIS.SE och tydligen så har de fått klagomål på ett antal ombud som inte följer IIS:s regler. Bland annat så finns inte kryssrutor på bekräfta sidan på ett antal ombud så domänerna blir bekräftade direkt när man klickar på länken i e-post brevet som berörda ombud skickar ut. Detta är riktigt fult och IIS håller på att kolla vad de ska göra angående detta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett flertal registrarer har uttryckt sig väldigt illa (praktiskt taget hotfullt) i samband med övergången och den information som de har skickat ut/visat upp för sina kunder. Jag hoppas verkligen inte att .SE ser mellan fingrarna med detta, oavsett hur pass stor registraren ifråga är.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi valde binero och har endast accepterat overrenskommelse med dem. Det har fungerat for alla (manga) utom en enda doman dar avtalet nekats. Binero far endast meddelande fran IIS att vi godkant avtal med nagon annan sa vi kontaktade IS. De sager att vi godkant avtal med Domaneshop AS (av alla foretag) och att VI maste kontakta dem for att reda ut det hela. Tycker ju att IIS kunde hjalpa till att reda upp problem som deras nya modell skapar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Till att börja med så begår registraren avtalsbrott samt urkundsförfalskning om den bekräftat avtal med en domän de inte har ett faktiskt avtal på. Det som hände vid övergången var dock att många ombud hade bristfälliga rutiner, de vanligaste felkällorna var:
1. Ombudet tog allt som någonsin legat i webbhotellskontot utan att rensa, ingick avtal med innehavaren av kontot. Problemet var att det i kontot fanns domäner kvar som innehavaren av kontot inte längre var innehavare till. 2. Ombudet hade systembrister som tillät andra personer/roller t ex Tech-C att ingå avtal för en domän. 3. Ombudet hade en relation med innehavaren av en domän. I samband med att man ingick avtal med innehavaren av domänen, gavs innehavaren möjlighet att "mata" in flera domäner. Det ombud som bekräftade avtalsrelationen sist till IIS var det ombud som fick domänen på sin lista i fredags. Dock var ombuden tvungna att bekräfta avtalen 24 timmar efter att den faktiska avtalsbekräftelsen skett för att undvika "snapbackliknande" förfaranden vid övergången. IIS har genomfört omfattande kontroller av ombudens avtalsbekräftelser och legat på de ombud som inte har skött sig, med varierat resultat. Avslutningsvis tycker jag inte att IIS skall lastas för dessa problem utan de beror helt och hållet på hur ombuden har skött övergången, kortfattat kan man väll säga att vissa skött den bättre än andra. IIS kontrollmekanism har fungerat i den mån det är möjligt men jag måste hålla med Jonathan om att vissa ombud kommunicerat väldigt skev information om övergången till sina kunder. Tråkigt! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|