FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
För första gången på väldigt väldigt länge kan jag ta semester i sommar.... men är inte så sugen på att dra iväg så långt... utan tänkte kanske på en Sverige eller Danmark resa. Dvs en sight seeing resa i Sverige, till ställen man "bör" ha besökt som svensk. Eller en resa i Danmark till ställen som är värda att besöka.
Längre än så har jag inte kommit... och tänkte det kunde vara en bra ide att fråga de resvana här på WN ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ålder kan alltid vara viktigt att veta innan man rekommenderar resemål. Kan ju vara lite skillnad på 50 och 20 åringar när det gäller intressen
![]() Shoppa, festa eller titta på båtar. Några städer och byar jag kan rekommendera i Danmark. Köpenhamn (affärer och allt möjligt) Odense (affärer och allt möjligt) Vejle (Ganska liten stad men ändå finns det ett par goda resturanger.) Ringköping (Ungefär som vejle) vite sand (Gillar du titta på fiskebåtar och havet är vite sand nåt för dig.) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Fyller 25 i sommar
Kommer åka själv (bara sätta sig på ett tåg och åka) Shoppa: Nja Festa: Jo, men inte själv Båtar: Om dom är stora ![]() Övriga fordon: Nej, eller jo... bugatti veyron... men den såg jag och satt i när jag va i Berlin i Jul (inte semester.... företagsresa) Museum: Ja Vackra Miljöer: Ja Sol & Bad: Nej IT: Ja! Teknik: Ja! Historiska platser: Ja Öppen för förslag! Ps. Jag bodde för många år sen i en Kvarn utanför GBG en sommar och besökte då Marstrand ganska ofta. Det va riktigt riktigt härligt! (sånt gillar jag) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Marstrand
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ska du resa själv, prova stora städer, oslo, köpenhamn, london funkar alltid
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur långt upp i landet har du varit? Det finns en hel del att se..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag rekommenderar London & England, mest dock för att valutakursen är låg.
Edit: Aha.. inom Sverige.. Skärgården! Men har du inte varit längre än Berlin så tycker jag iallafall att du ska åka till ett annat land. Sen är det vackraste i Norden, fjordarna i Norge men ack så dyrt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Stockholms skärgårde är väldigt vacker men under semestertid är det alldeles för mycket turister för min smak. Dock värd ett besök.
När det gäller Danmark så kan jag rekommendera södra Jylland med Ribe, Tönder, Mögeltönder och Römö. Dessutom är det inte alls långt från Vejle och precis på tröskeln till Tyskland och dess gränshandel (Otto Duborg, Poetsch, Fleggaard, Citti, Calles osv.). Jag har provat att bo på mindre kroer och det gillade jag skarpt. Visst det kostar 4 - 600 per natt men fördelen är att man slipper bo bland en massa andra turister och man har schysst mat och öl på krypavstånd från rummet. Det kan dock vara en fördel om man förstår danska någorlunda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Österlen i Skåne är ju vackert... finns massor att göra dessutom. Korta avstånd till allt och enkelt att åka över till Danmark osv. Annars så håller jag med om skärgården i Sthlm
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|