Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vinstgenererande sajt som säljer unik hälsoprodukt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-09, 15:35 #1
stfinternational stfinternational är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2008
Medlem

Nu är det dags för mig att göra mig av med en av mina mindre sajter för att få in intäkter till en annan investering.

Min sajt www.SlimLife.se har sedan 6 månader tillbaka genererat ca 60,000kr utan någon som helst betald annonsering eller aktivt "sökande" efter kunder. Nu är det dags att överlåta hela sajten till någon annan som gärna vill anta utmaningen att få den växa ännu mer.

Med den nämnda siffran i åtanke så finns det GRYM potential att marknadsföra sajten och öka omsättningen ännu mer eftersom den i dagsläget inte är så stor, ca 6000-10,000kr i månaden.

Flera rätt bra inlänkar finns till sajten som driver trafik kontinuerlig.

Bios Life Slim som produkten heter drivs genom ett franchise koncept och i dagsläget finns det flera hundra representanter där ute som marknadsför produkten, många dock utan större framgång eftersom de inte vet hur man använder sig av webben! Jag skulle tro att många kunder som handlar via min sajt kommit i kontakt med någon representant och sedan söker på produkten "Bios Life Slim" på Google och då trillar in på min sajt eftersom den ligger etta(!). När jag kikade idag så innehöll min sajt de TRE FÖRSTA PLACERINGARNA PÅ GOOGLE!!!! Så gratis trafik och sälj kommer givetvis den vägen.

Du övertar hela sajten, inga lager behövs eftersom drop-shipping är tillgängligt. Kunderna får ofta sina varor direkt från huvudlagret i Tyskland inom 2-5 arbetsdagar.

Självklart finns underlag för tidigare försäljning.

DRIFTKOSTNADER är i princip noll. Inga lager, allt skickas via drop-shipping direkt till kunden. Det enda du behöver är ett webbhotell och gratis konto på PayPal och Payson.

VINSTMARGINALER är 50% eller 35% beroende på vilket erbjudande kunden köper.

Budgivningen börjar på 30,000kr

Jag säljer helst sajten som privatperson men om ett riktigt saftigt bud inkommer så kan vi köra via mitt företag
stfinternational är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 15:58 #2
inpbox inpbox är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Mycket flitig postare

haha, det dær ær ett pyramidspel utandess like och du førsøker sælja på någon stakars jævel det før 30.000 ? Fy skæms !!!
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 18:10 #3
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Dessutom har du ju annonserat för sidan bland annat på google...
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-09, 18:45 #4
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
xpower xpower är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2008
Du kanske skulle tala om för eventuell köpare att du annonsera på blocket.se & tradera.se.

Men även att du är med i affiliator.com (Är det gratis att vara annonsör medlem där?) och ge 100:- för varje såld produkt.

Så hur mycket har du betalt till blocket, affiliator och kanske andra sidor? Det är nog en intressant siffra också.
xpower är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-10, 12:14 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by xpower@Mar 9 2009, 19:45
Du kanske skulle tala om för eventuell köpare att du annonsera på blocket.se & tradera.se.

Men även att du är med i affiliator.com (Är det gratis att vara annonsör medlem där?) och ge 100:- för varje såld produkt.

Så hur mycket har du betalt till blocket, affiliator och kanske andra sidor? Det är nog en intressant siffra också.
Om han då bara har tjænat 60.000 så ær det ju en oerhørt dålig verksamhet som måste ligga mycket minus. <_<
inpbox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-10, 13:55 #6
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av inpbox
haha, det dær ær ett pyramidspel utandess like och du førsøker sælja på någon stakars jævel det før 30.000 ? Fy skæms

Det där var ett rätt ogrundad inlägg. Visst marknadsförs produkten som ett MLM koncept men det är rätt ointressant om man inte vill hålla på och försöka "värva" massa folk. Personligen är jag alldeles för bekväm för att springa runt och försöka övertala folk att bli återförsäljare och hamna "under mig" i hierarkin. Men det stämmer, många som vill ha "snabba pengar", guld & gröna skogar arbetar på detta vis.

Den här tråden handlar inte om hur andra arbetar med konceptet utan om en försäljning. Det som säljs är alltså en sajt som dragit in helt ok pengar under en relativt kort tid. Denna vecka ligger försäljningssiffran just nu på 6,000kr och det är bara tisdag än så länge

Jag såg också en annan kommentar här värd att besvara och det är följande:

Citat:
Originally posted by -xpower@Mar 9 2009, 19:45
Du kanske skulle tala om för eventuell köpare att du annonsera på blocket.se tradera.se.

Affiliator - jag körde en testperiod där och avslutade samarbetet pga att det inte genererade ett skit rent ut sagt jämfört med vad som utlovats. Ett sälj lyckades de faktiskt leverera och det kostade mig 100 spänn i provis..

Blocket - 20 spänn för en annons.

Tradera - har aldrig marknadsfört sajten här... stort frågetecken kring detta men det behöver vi inte spinna vidare på.

Google - Möjligen körde jag adwords några veckor men inga stora pengar handlar det om totalt. Kanske ett par hundra kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av inpbox
Om han då bara har tjænat 60.000 så ær det ju en oerhørt dålig verksamhet som måste ligga mycket minus.
Om du har en sajt som under en kort tid genererat över 60 papp utan nämnvärd marknadsföring så köper jag den direkt från dig för 30 papp

Jag vill också påpeka att budet STARTAR på 30,000kr.

Jag ber om ursäkt om jag varit otydlig i mitt första inlägg men hoppas att jag lyckats kasta lite ljus över saker o ting här.
Oläst 2009-03-10, 14:58 #7
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Originally posted by stfinternational@Mar 10 2009, 14:55
Om du har en sajt som under en kort tid genererat över 60 papp utan nämnvärd marknadsföring så köper jag den direkt från dig för 30 papp
Varför säljer du då din egen sida som på kort tid genererat 60 papp?
:blink:
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-10, 17:21 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Lime@Mar 10 2009, 15:58

Varför säljer du då din egen sida som på kort tid genererat 60 papp?
Jag har en större investering på gång och behöver få loss kapital till den. Du vet hur det är, man jobbar sig uppåt hela tiden
Oläst 2009-03-11, 00:16 #9
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
utan någon som helst betald annonsering
Citat:
Google - Möjligen körde jag adwords några veckor men inga stora pengar handlar det om totalt. Kanske ett par hundra kronor.
Möjligen? Körde? Söker man på slimlife så ligger du överst i adwords.

Bios Life Slim - Slimlife
www.Slimlife.se Läs mer om den revolutionerande produkten Bios Life Slim.
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-11, 10:09 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by Bara jag@Mar 11 2009, 01:16

Möjligen? Körde? Söker man på slimlife så ligger du överst i adwords.
Bios Life Slim - Slimlife
www.Slimlife.se Läs mer om den revolutionerande produkten Bios Life Slim.
Ja, visst är det fantastiskt. Jag har ingen aning om varför sajten syns högst upp på sponsrade länkar men jag VET med 100% säkerhet att jag inte betalar en spänn till Adwords i dagsläget. Har inte gjort det på månader, endast i början en liten tid.

Som sagt, har ingen förklaring på varför den syns där men om du vill köpa sajten så är det bara att se som en extra bonus
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017