FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena har en liten fundering som jag skulle vilja ha hjälp med, tjejen har äntligen fått nog av att ha sin blogg på Devote.se (dom är riktigt värdelösa)
Har övertalat henne att skaffa världens bästa wordpress=) Nu till problemet! devote har ingen export funktion finns det någon annat jag kan använda för att flytta hennes inlägg till wordpress utan att behöva göra detta manuellt för varje inlägg? Har mailat devote och gissa om dom inte är hjälpsamma om man vill flytta ifrån dem eller så kan dom inget.... Någon som kan??? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen exportfunktion?! Då håller jag med om att Devote är värdelöst...
Mitt tips är copy/paste, hoppas det inte är allt för många inlägg ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Efter att ha titta snabbt på Devote så känns det som att det finns rss...
http://bloggnamn.devote.se/index.rss Och det känns som att det är så du får göra.
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
hmm gör en uppskattning dom har inte någon stat på hur många inlägg heller så:/ men ca 1.5 år ca 500 dagar minst 3 om dagen (säkert fler) ca 1500 stycken vid en snabb genomräkning, blir en jäkla massa copy/paste det där:P Citat:
RSS finns, hmm hur gör jag det då? har inte hållit på med bloggar så värst mycket började nyligen. Hur kan jag använda mig av rss för at flytta inläggen från devote till wordpress |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Verktyg > Importera > RSS, när du är inloggad på Wordpress förstås.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Förslaget om RSS-import var ju bra. Upptäckte själv funktionen i min Wordpress-admin nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
någon som vet har sökt men har inte hittat:/?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |