FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
(Råkade svara i Webbhotellsguiden, men insåg att det var fel, så jag startar en ny tråd här.)
Citat:
Kul idé, dock. Världen behöver mer grönt. (EDIT: hade stavat fel till webbadressen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man får hoppas att de har bra UPS när det slutar blåsa.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även längs med större slätter i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Driftavbrott: Vindstilla
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
haha, nej, det är min co-loleverantör som garanterar att de enbart köper el från vindkraft, vilket de i sin tur får av sin elleverantör.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
greenio.se, snygg sida och utmärkt koncept ni kör, lycka till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jepp! Håller helt och hållet med, även om ni egentligen är konkurrent.
![]() Kör hårt och lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja, bra initiativ.
Jag reagerade på en sak; "rekonditionerade företagsservrar"... Bra med återvinning, men kan det vara så att de drar mer ström än nya servrar skulle göra? Dementera gärna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Nej, det stämmer bra, de drar mer ström än motsvarande moderna servrar. Samtidigt så är det en större miljövinst att inte behöva tillverka den moderna servern alls. Andra alternativet vore väl att köra riktiga monster till nya servrar och virtualisera men det är inget vi har någon erfarenhet av eller har någon direkt statistik på miljömässigt. Riktiga servrar förstår vi och då är det bättre att använda de många högkvalitativa servrar som företag byter ut mot nya vartefter. Snart börjar väl också rekonditionerade dual core-servrar dyka upp och då blir skillnaden mindre. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|