FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Sitter och pillar med mitt projektarbete som jag gör, det är en del av ett större elevprojekt! Vi her ett projekt om mänskliga rättigheter som skall "visas upp" den 19 maj med ett stort event på Åhaga i Boorås! Vi let ar för tillfället sponsorer av både material och pengar, hur skall vi bära oss åt! Just nu skickar vi ut mail med information om vad vi gör och vad man får i utbyte om man sponsrar oss! Detta följs sedan upp med ett samtal, och kanske kan man då boka ett möte! Några mer tips? Vad skulle få dig/ditt företag att vilja bli sponsor? Här är mailet vi skickar ut " Hej! Mitt namn är Alexander Pilzecker och jag jobbar tillsammans med andra ungdomar i ett elevprojekt som heter IMU. Detta är ett EU-projekt som går ut på att vi ska uppmärksamma människor om alla de orättvisor som finns i världen. Att gå upp på morgonen och äta frukost och sedan gå till skolan eller jobbet är en självklarhet här i Sverige. Det många inte tänker på är att samtidigt som de dricker sitt kaffe på morgonen så finns det andra människor som lever i total misär, både fysiskt som psykiskt. Detta är något som vi elever på Viskastrandsgymnasiet vill och ska ändra på. Vi vill få upp allmänhetens ögon om de orättvisor som finns, vi vill göra världen till en bättre plats för oss och de framtida generationerna som ska axla våra verk att leva i. Detta är absolut inget litet projekt. Flertalet företag tror redan på oss och är villiga att hjälpa oss för att nå vårat mål. Den kreativitet och målmedvetenhet som finns hos deltagarna i detta projekt går inte att beskriva med ord. Detta måste upplevas. För att vi ska kunna genomföra detta projekt så behöver vi hjälp. Det vi gör är något som vi vet kommer att förändra allmänhetens syn på orättvisor genom vårat helhjärtade engagemang och vår ungdomliga kreativitet. Vi ska få dem att agera! Vi behöver synas i media för att på ett effektivt sätt uppmärksamma företag, organisationer och allmänheten om vårat arbete. Därför skulle vi vara oerhört tacksamma om ni kunde sponsra oss med reklamplatser på er webbsida. Detta skulle göra vårat arbete med att skaffa fram sponsorer betydligt lättare, och det är sponsorerna som gör vårat projekt möjligt. Om ni skulle komma fram till att ni vill stödja oss så kommer er tidning självklart att synas på vårt event tisdagen den 19 maj på mycket väl valda platser. Erat namn kommer också att synas på vår hemsida, våran blogg, på t-shirtaroch inbjudningar. 200 t-shirtar med våra sponsorer och information om vårat event kommer att delas ut under en Elfsborgsmatch. Vi tycker att det är viktigt att våra sponsorer lyfts fram eftersom att det är just ni som gör detta projekt möjligt. Hand i hand kommer sponsorer, elever och allmänheten hjälpa vår värld att bli just den utopin alla drömmer om att leva i. Detta är ett oerhört bra tillfälle för er att inte bara hjälpa oss, utan att hjälpa världen. Gå in på våran hemsida för att ta reda på mer om projektet. http://www.imyou.se Med vänliga hälsningar Alexander Pilzecker Webbgruppen/Sponsorsgruppen IMU - www.imyou.se " |
|||
![]() |
![]() |
|
|