FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
När det gäller fabriksgaranti, vem ska skicka det till fabriken återförsäljaren eller kunden?
Eller är det så att återförsäljaren kan göra detta för va snälla och hjälpa till men har inget krav på sig att dem måste skicka den till fabriken..utan detta kan man få sköta själv som kund i värsta fall? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Återförsäljaren gör det så vitt jag vet, kunden ska vända sig till distributören om det går ovanför "butiken"
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror inte en återförsäljare du köpt en produkt hos kan hänvisa dig till tillverkaren när det är fel, utan det borde ingå i säljarens åtaganden att ta emot en produkt för reparation. Alternativt hänvisa dig till ett lokalt servicecenter. Det är ju trots allt en affär mellan säljaren och konsumenten, inte mellan tillverkaren och konsumenten.
edit: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|