Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver hjälp med kampanjsite

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-24, 19:11 #1
pimpmaster pimpmaster är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
pimpmaster pimpmaster är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Jag behöver hjälp med att skapa en enkel kampanjsite alternativt ett system där man kan skapa enkla kampanjsiter enligt vissa givna kriterier. Kampanjerna riktar sig mot slutkonsument inom snabbrörliga konsumtionsvaror.

Syfte
Huvudsyftet med webbplatsen är att samla in svar på tävlingar som man tidigare har gjort genom att kunden har skickat in lappar och streckkoder.

Tekniska förutsättningar
Förslagsvis används en databas att samla svaren i. Ett förslag är att använda PHP/MySQL som teknikbas. Binero används som webhotell. Webbplatsen måste funka på både PC och Mac med de vanligaste förekommande browsers.

Grafiska förutsättningar
Printmaterial finns tillgängligt och kan digitaliseras/anpassas till viss del för webben. Det ska inte vara något rocket science-design utan återspegla det som finns i butik.

Tidramar
Webbplatsen måste vara färdig för test av mig vecka 15.

Kostnad
Jag vill ha en grov kostnadsbild av vad det kostar att skapa kampanjsiten.

Kampanjsiten ska ha följande struktur/innehåll:
Startsida
Startsidan för kampanjen som ska knyta ihop kampanjens printmaterial med webben. Även kort info om tävlingen och vad man kan vinna.

Tävla
Huvudsakligen ett formulär som ska fyllas i. Vissa fält ska vara obligatoriska och kollas innan de skickas till databasen. Vissa fält ska även kollas avseende specifikt innehåll, typ ett fält måste innehålla en sifferkombination av x siffror etc. Informationen sparas i en databas. Följer samma grafiska grundutseende som Startsidan.

Vinnare
Helt vanlig innehållssida som uppdateras manuellt med HTML. Följer samma grafiska grundutseende som Startsidan.

Tävlingsinformation och regler
Helt vanlig innehållssida som uppdateras manuellt med HTML. Följer samma grafiska grundutseende som Startsidan.

Kontakt

Alternativ lösning
I början skrev jag att ett alternativ kunde vara att istället skapa ett system från vilket man kan skapa kampanjer. Man ska då kunna göra detta via ett admin-gränssnitt där man ska kunna sätta olika kriterier för resp kampanj, sätta ny grafisk form (t ex med ny CSS per kampanj), möjlighet att följa upp kampanjerna, exportera svar till CSV (el liknande) samt lite fler saker. Jag har en tydligare spec på funktioner och omfattning för detta.

Kom gärna in med arbetsprover, referenser och grov prisbild till mig så återkommer jag om det känns rätt.

Tack,
Martin
pimpmaster är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017