FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
har en domän som har ca 200 unika om dan (pga ointelligens, folk skriver fel)
vad gör man bäst med en sån domän? vilka inställningar/sökord hos Sedo ger bäst betalt? Andra förslag? Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Skapa en egen parkeringssida utan allt för mycket innehåll. Något som fångar besökarens uppmärksamhet tillräckligt länge, så han/hon inte vänder om direkt. Sen kan du köra en Adesense-annons. Det skulle nog kunna ge någon/några dollar om dagen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det en typo på ngt speciellt? Nischat ord? Isåfall är det bättre att lägga upp lite info om just det ämnet och sedan köra ngn av dom vanliga affiliate-nätverken på sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tänkte ta tillfället i akt och presentera mig kort först, jag heter Max och är ny regional manager för Skandinavien på Sedo. Ställ gärna frågor eller PM:a mig om det är något ni undrar över.
mkj> generellt så gäller följande: Det är unikt för varje domän vilka sökord som ger bäst resultat, men normalt sett så ger keywords från de branscher där det är hög konkurrens om kunderna och där en kund ger bra inkomster under längre tid mer pengar. Du får pröva dig fram, och sedan optimera sökorden efter hand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Hehe, dina affiliatekonton lär inte ge dig någon inkomst om du gör så här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Banned
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
200* 0,2(CTR) * 0.04$(Avg PPC) = 1,28:-/dag stämmer nog bättre än "Pekar om den mot en affiliate länk som ger betalt per click. 2 kr / click = 400 kr / dag = drygt 12 000 kr / mån .
" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|