FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
"Tyvärr måste vi meddela att stora delar av de lösenord, som används för att logga in på Prisjakt/Minhembio, har stulits i samband med ett datorintrång. Nu skiljer sig dock den här lösenordsstölden från andra liknande händelser genom att alla våra lösenord är ordentligt krypterade och att vi går ut med det hela före det att någon illvillig person hunnit offentliggöra några uppgifter.
Även om lösenord lagrats i krypterad form går det att, genom att prova sig fram, ta fram dem igen. Detta är en process som är beroende av hur bra lösenord du, som användare, valt att ha. ..." Läs mer på: http://www.minhembio.com/nyheter/1797 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Återigen, tur att man alltid använder UNIKA lösenord till istortsett alla webbsidor jag är medlem på! (Y)
Rekommenderas starkt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Grymt vad jobbigt med alla dessa intrång...
Är lösningen att fler (alla) sajter börjar använda någon av de stora användar/lösenordstjänster som finns, typ microsoft passport, google, facebook etc? (Openid är väl den på pappret bästa, men jag tycker att deras anvgränssnitt där man ska ange url är helt obegripligt.) Förutom enkelheten med ett lösenord borde risken vara mindre för intrång då de *bör* jobba mycket med säkerheten i dessa system. Blir de ändå hackade så kan förstås skadan bli betydligt större, men å andra sidan bara en plats att byta sitt lösenord på... Tilläggas ska att jag själv inte föregår med gott exempel, jag har egna lösningar på alla mina sajter. edit: Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick ett email från Prisjakt angående detta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det någon som vet om man kan använda typ 1passwd eller Keepass på flera datorer men med en delad lösenordsdatabas?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Funkar det verkligen säkert om man flänger runt och använder olika datorer?
![]() |
Svara |
|
|