FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Vet någon här hur man hur man gör för att kunna se hur många som läser en blogg via RSS-läsare? Jag har googlat men inte riktigt hittat något som pinpointar mitt problem. Helst av allt skulle jag vilja kunna addera denna besökarstatistik i Google Analytics. Går detta? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att få in det i analytics går inte, kan jag säga med säkerhet.
Vissa som hostar rss-filer erbjuder räknare dock har jag inte använt det själv så kan inte komma med mer info än så, tyvärr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Läser dom HELA inlägger via RSS? Om inte, dvs om det är en länk till din sida där dom fortsätter läsa så borde det komma med som en source med rss:// men det är inte säkert att det finns.w
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du inte bara lägga till en kampanj-parameter (utm_source) i url:erna i RSS-feeden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
feedburner får dig att se hur många som prenumererar på dina rss iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Visa RSS'en med PHP, har du redan befintliga XML filer så kan du ha något så lätt som:
Kod:
file_get_contents('path till xml'); mysql_query('UPDATE `rss` SET `views`+1 WHERE `något`="något"'); Detta ger dig statistiken i MySQL men inte analytics, kan vara svårt. Ett alternativ kan vara att köra en lätt html sida med analytics koden på och sedan skicka data till analytics med en <?php header('location: xml filen');?> efter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|