FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nu vet jag att det inte är ok att prata om vad man tjänar på Adsense enligt googles policy, men det skulle vara kul om man kunde få tips på vilka sökord eller kategorier av sidor som får bäst betalt via adsense.
Jag vet iaf att google vill ha 75 kr per klick för sökordet "Jantelagen" ![]() Har en sida med ca 500 dagliga adsense klick men det ger inte så mycket ändå, vad ska man ha på sidan, vilken kategori för att kamma hem bra pengar på adsense? Är det överhuvudtaget möjligt på svenskspråkiga sajter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror ingen lär dig hur man tjänar pengar.. förutom din familj möjligtvis
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Möjligt, men det skadar inte att fråga. Vore kul att se om et finns någon som kan dela med sig av den infon.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Undersök själv.
Ta områden där du kan tänka dig att det är hög konkurrens och eventuellt ett område som är dyrt (stor provision för försäljarna) och gör en sökning på dessa nyckelord på Google och kolla hur många (konkurrensen av) Sponsrade Länkar där finns. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Jag äger site.tld och vi använder oss av sökord1 2 3.
Betalar jätte bra! (låter fel?) Inte så värst gynnande för varken mig eller någon annan att dra fram en lista med vad som betalar bra. Börja med att ta dig in på kategorin Engelska ord, så har du ökat rätt bra redan där. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
För att google vill ha 75 kr av dig för jäntelagen betyder inte att alla betalar 75 kr. Google införde för en bra tid sedan Quality Score som räknar ut hur relevant sidan är för sökordet och kampanjen och däremot räknar fram ett bud som gäller för just dig, din kampanj och dina landingssida. Nån annan kanske får köpa samma ord för 50 öre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Satsa på saker du tycker intressant istället för att jaga välbetalande ord..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
500 klick på en dag? Jises, jag är glad om jag har ett klick i veckan =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
edit: nvm
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
500 klick per dag tycker jag låter mycket också... ...om jag skulle ha så många klick på mina sidor skulle jag få typ 60 000 kr i månaden...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|