FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Sitter här och leker med ett litet whois-script. Stötte dock på patrull då jag försökte söka på google.com eller microsoft.com då jag fick upp väldigt många träffar i stil med: Citat:
Citat:
![]() Hur ska jag lyckas få ut data endast för google.com (originalet)? Tack på förhand! ![]() / Pelle |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vilken whois server använder du som ger detta svaret? Alternativt känns det som den dns du använder är sårbar för injektioner.
Kika på att använda http://reports.internic.net/cgi/whois?whoi...com&type=domain |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skrivit ett sådant här skript innan.
Om server skickar tillbaka dig texten - "To single out one record..." - så skicka in "=google.com" så får du ut infon. Tänk på att alla whois servrar stödjer inte = uppslaget så du måste söka efter ovanstående text i ditt svar för att veta vad du ska göra. Tänk också på att whois servern kan be dig fråga en annan whois server efter domäninfon. Detta är ganska vanligt när man söker på .com där man kan få prata med 1-3 servrar innan man har svaret. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
najk: jag använder whois.verisign-grs.com :]
weaver: tack, ska ta mig en titt på det! Måste bygga om mitt script lite tror jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har säkert min kod här nånstans, du kan få ta en titt på den om du är intresserad. Skicka mig ett PM isåfall med din email så ska jag se till att den hamnar i din inbox
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kalas Weaver! PM skickat
![]() |