FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min familj har köpt vårat-efternamn.se och där var och en av oss ska ha en blogg eller likande.
Vad är isåfall bäst om man snackar seo? förnamn.efternamn.se eller efternamn.se/förnamn Jag tycker det ser snyggare ut med förnamn.efternamn.se men det kanske är bättre ha en varsin katalog efter huvuddomänen? Då stärks huvuddomänen? Tacksam för svar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jag tror på att inte använda subdomäner, utan underkataloger!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Enligt Google Webmaster Tools verkar det ju som att Google tolkar länkar från subdomäner som interna länkar. Om detta sedan betyder att Google ser huvuddomän och subdomäner som samma sajt vet jag inte, jag har hört motsatsen många gånger..
![]() * i URL:en betyder ju att alla subdomäner + huvuddomänen ska inkluderas i sökningen efter "internal links". Personligen tycker jag alternativet med subdomäner ser mycket bättre ut. Jag skulle gå på det som är snyggast och mest användarvänligt framför SEO. Jag är inte säker på att huvuddomänen stärks av katalogvarianten. Om varje familjemedlem skaffar inlänkar till sin respektive startsida i sin katalog så ökar ju Pagerank för den enskilda katalogen. T.ex så kan du ha PR4 på http://www.dindoman.se/index.html, men bara ha PR2 på http://www.dindoman.se om det är så att dina inlänkar pekar till index.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle nog bestämt vilja påstå att Google tolkar subdomäner som en helt annan site.
om varje familj har olika hemsidor passar subdomäner bra, är det samma hemsidan så rekommenderar jag att du kör "katalog" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Subdomäner blir ju jättesnyggt i det här fallet. Det skulle jag kört på utan tvekan!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Subdomaner.
Det ser battre ut och du borde jobba for besokaren och inte sokmotorn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla svar!
Det blir nog subdomäner! I detta fall är det ju klockrent, skit samma om det är lite sämre seo ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|