Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vilken typ av webb butik funkar i lågkonjuktur?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-12-29, 18:47 #1
ToBad ToBad är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Mar 2004
Mycket flitig postare

Funderar på att starta en webb butik men vad för typ av saker säljer nu?

Elektronik och kläder verkar vara överskott på, och reklamation och support tar nog en stor del av arbete och kostar en del, eller har jag fel?

Funderade på något som riktar sig till tjejer/kvinnor då dom är duktiga att köpa saker dom inte behöver.

Jag funderat på smink (som jag inte vet något om), parfume och hudkrämer ( något jag vet nästan inget om), eller
designer kläder import nya och Secondhand från USA.

Kom gärna med några butikförslag.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-29, 19:39 #2
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2005
Supermoderator
ztreams avatar

Att branschen går bra i lågkonjunktur kan aldrig uppväga en entreprenörs brinnande intresse eller kunskap.

Ta inte genvägar, gör något du fullföljer och är intresserad av.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-29, 19:57 #3
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Som du säger finns det överskott på eleltronikbutiker, marginalerna är dessutom i botten.

Smink är ingen dum idé. det är ju dessutom billigt att frakta.
Secondhand-handel är mycket hett just nu med så det är inte heller någon dum idé.

Lycka till!
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-29, 21:37 #4
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
design.se design.se är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2006
Passion för produkten!
design.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 08:22 #5
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2007
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Lyssna inte på ztream, man behöver inte brinna för sina produkter. Smink kan nog vara bra, du lär kunna få en hel del uppmärksamhet och inlänkar genom att flirta med kvinliga bloggare.
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 10:20 #6
ztreams avatar
Supermoderator

Supermoderator
ztreams avatar

Jag märker att du inte lyssnar Coredev. Om du läser igen så ser du nog vad jag skrev.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 11:45 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jag tror att man måste ha ett brinnande intresse för att tjäna pengar så kommer säkert resten på köpet. Man ska ju inte gifta sig med prylarna bara sälja. Kan nog bli lätt att snöa in sig i sina saker om man är för het på gröten. Råkar man gilla saker som ingen annan gillar så kan det ju bli lite problem om man sitter på ett lager av osäljbara prylar.
ToBad är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 12:09 #8
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Medlem

Citat:
Originally posted by ToBad@Dec 30 2008, 12:45
Jag tror att man måste ha ett brinnande intresse för att tjäna pengar så kommer säkert resten på köpet. Man ska ju inte gifta sig med prylarna bara sälja. Kan nog bli lätt att snöa in sig i sina saker om man är för het på gröten. Råkar man gilla saker som ingen annan gillar så kan det ju bli lite problem om man sitter på ett lager av osäljbara prylar.
Det ligger något i det du säger. Men jag tror att om man startar något ska man starta med ett intresse i bagaget. Om man inte kommer på en superunik produkt som inte finns på marknaden. Men det du nämner finns det ju butiker inom.. Bara att kolla på en själv, jag köper hellre en produkt hos ett företag där jag känner att de kan sin sak, än hos någon annan, även om priset är billigare hos den okunnige. Visst, en nätbutik kan ju mörka ens okunskap riktigt bra..

Kollar man på att lyckas i lågkonjunktur är det nog produkter som är tråkiga du ska sälja, skrivarpatroner, tamponger, toapapper (tog bara saker ur luften) och sådant som måste finnas men är tråkigt att handla i vanliga butiken.

Där har du mina tankar
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-12-30, 12:17 #9
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.an
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Det ligger något i det du säger. Men jag tror att om man startar något ska man starta med ett intresse i bagaget. Om man inte kommer på en superunik produkt som inte finns på marknaden. Men det du nämner finns det ju butiker inom.. Bara att kolla på en själv, jag köper hellre en produkt hos ett företag där jag känner att de kan sin sak, än hos någon annan, även om priset är billigare hos den okunnige. Visst, en nätbutik kan ju mörka ens okunskap riktigt bra..
Kollar man på att lyckas i lågkonjunktur är det nog produkter som är tråkiga du ska sälja, skrivarpatroner, tamponger, toapapper (tog bara saker ur luften) och sådant som måste finnas men är tråkigt att handla i vanliga butiken.
Där har du mina tankar
Toapapper är nog riktigt lönsamt att sälja via nätet =)

Tror att affärssinne kombinerat med intresse för produkterna är nödvändigt för att lyckas bra (dvs. bättre än "okej"). Det kommer garanterat frågor från kunder som kräver kunskap och har man en hel del av det redan från start så går allt betydligt lättare.
Oläst 2008-12-30, 13:56 #10
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Originally posted by -Fredrik.an@Dec 30 2008, 13:09
Citat:
Ursprungligen postat av ToBad
Där har du mina tankar

Toapapper är nog riktigt lönsamt att sälja via nätet =)
Tror att affärssinne kombinerat med intresse för produkterna är nödvändigt för att lyckas bra (dvs. bättre än okej). Det kommer garanterat frågor från kunder som kräver kunskap och har man en hel del av det redan från start så går allt betydligt lättare.

Japp, jag har redan startat en butik
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017