FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Funderar på att starta en webb butik men vad för typ av saker säljer nu?
Elektronik och kläder verkar vara överskott på, och reklamation och support tar nog en stor del av arbete och kostar en del, eller har jag fel? Funderade på något som riktar sig till tjejer/kvinnor då dom är duktiga att köpa saker dom inte behöver. Jag funderat på smink (som jag inte vet något om), parfume och hudkrämer ( något jag vet nästan inget om), eller designer kläder import nya och Secondhand från USA. Kom gärna med några butikförslag. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Att branschen går bra i lågkonjunktur kan aldrig uppväga en entreprenörs brinnande intresse eller kunskap.
Ta inte genvägar, gör något du fullföljer och är intresserad av. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som du säger finns det överskott på eleltronikbutiker, marginalerna är dessutom i botten.
Smink är ingen dum idé. det är ju dessutom billigt att frakta. Secondhand-handel är mycket hett just nu med så det är inte heller någon dum idé. Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Passion för produkten!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Lyssna inte på ztream, man behöver inte brinna för sina produkter.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag märker att du inte lyssnar Coredev. Om du läser igen så ser du nog vad jag skrev.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att man måste ha ett brinnande intresse för att tjäna pengar så kommer säkert resten på köpet. Man ska ju inte gifta sig med prylarna bara sälja. Kan nog bli lätt att snöa in sig i sina saker om man är för het på gröten. Råkar man gilla saker som ingen annan gillar så kan det ju bli lite problem om man sitter på ett lager av osäljbara prylar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kollar man på att lyckas i lågkonjunktur är det nog produkter som är tråkiga du ska sälja, skrivarpatroner, tamponger, toapapper (tog bara saker ur luften) och sådant som måste finnas men är tråkigt att handla i vanliga butiken. Där har du mina tankar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Tror att affärssinne kombinerat med intresse för produkterna är nödvändigt för att lyckas bra (dvs. bättre än "okej"). Det kommer garanterat frågor från kunder som kräver kunskap och har man en hel del av det redan från start så går allt betydligt lättare.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |