FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag ska på en anställningsintervju nu på måndag, löneanspråk är det sista jag egentligen tänker på. MEN, det kan vara en bra idée att ha en liten uppfattning om vad ni som LAMP/PHP utvecklare tjänar i månadslön? Bara så jag får ett LITET grepp om situationen - så inte företaget blåser mig och vi kommer överrens om en lön som egentligen är för låg. Jag har inga större jobb erfarenheter (heltid/deltid) sen innan, utan bara projekt samt ideella uppdrag. Mina kunskaper är det dock inget fel på, mycket duktig i både PHP och CSS/XHTML samt allt där runt omkring. Hjälp en ung programmerare! // Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Följande kanske kan ge dig en liten "hint":
http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke...utvecklare-1047 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Beror mkt på var i landet du bor, vad "ung" innebär och på vilken utbildning du har. Men, säg ett sådant här case:
* Första "riktiga" jobbet. * Under 20 år. * Ingen tidigare erfarenhet. * Ingen utbildning. * Medelstor stad ~ 50k pers. * Mindre företag < 10 pers. Skulle tippa på en 16-17k under provanställningen vilket brukar vara 6 månader. Får du fast efter det så säg att du går upp till 20 kanske? Mvh. /Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Absolut tack för den länken!
För mig som rätt nybliven 18-åring känns 20.000kr+ i månaden RIKTIGT mycket. (faktum är att bara 6-8.000kr/mån känns mycket...) Men kanske inte, jag har svårt att själv värdera mina kunskaper så =) Tack iaf, nu har jag en liten bild av det hela iaf! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Enda som inte stämmer i det där är att platsen är Stockholm och företaget är ~30 pers. Tack iaf för sammanfattningen, kommer hjälpa mig mycket! // Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
6-8000/mån är inte mycket, tänk på att skatten ryker, och sedan en hyra. vad ska du äta sen? =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Givetvis tog jag bara 6-8k som ett exempel.
Aldrig nånsin att jag skulle nöja mig med en sådan lön =) Jag ville bara poängtera lite extra hur bra koll jag egentligen har på ersättning/löner! =) Nåväl, tack för all hjälp! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Mycket handlar väl om att få in foten när man inte har så mycket erfarenhet att visa upp. Det bästa man kan göra är väl att byta jobb 2-3 gånger under fem år och öka prislappen med 25-30% per gång
![]() Börja på 16k för att få jobbet + utbildning och sedan fundera 1 månad innan tillsvidareanställningen hur du vill göra. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|