FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Följande sida
http://www.towerdefence.net har stulit ett mycket omfattande och upphovsrättsskyddat material från en av mina sidor. För ca en månad sedan märkte jag att trafiken från Google minskade med 100%. Idag ser jag att denna sida http://www.towerdefence.net har kopierat text och information rakt av så att Google ser min sida som duplicate-content. Tjuvarna har stjält sammanlagt 26.000 besökare från Google på en månad och stulit ett mycket omfattande text-material. Min fråga: Kan jag få fram kontaktuppgifter via whois till denna sida, jag vill veta vem som äger sidan och vilket land denna bor i innan jag kontaktar honom. Vad kan vara en rimlig ersättning för att man genom att stjäla mitt upphovsrättsskyddade material och därmed också döda mig i sökmotorerna eftersom man skickar besökarna till http://www.towerdefence.net genom att denna sida är större och har längre ålder och Google därför ser min sida som duplicate fastän det är tvärtom. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Risken att du får bort han/hon/den/det från Google är mycket liten. Men du får väl kontakta Google alt. domänägaren.
Finns inte så mycket du kan göra åt det mer än att ändra innehållet på din sida till bättre material. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett tips är ju att kontakta den ISP där de verkar hyra webbplats:
OrgName: Global Crossing OrgID: GBLX Address: 14605 South 50th Street City: Phoenix StateProv: AZ PostalCode: 85044-6471 Country: US |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du otvetydiga bevis så kan du kanske lyckas få igenom något men annars är det nog tyvärr kört. Jag själv har inte råkat ut för något sådant men däremot så förlorade jag en gång ett flerårigt publiceringskontrakt på grund av att en tidning i Spanien kopierat artiklar...
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har fått bort information av mindre omfattning från sajter som snott text av mig. Då räckte det med en skärmdump från copyscape, även om personen jag talade med inte var direkt sammarbetsvillig till en början.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Blir till att ringa killens föräldrar ikväll och ta ett långt samtal med dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hur fick du matrialet upphovsrättsskyddat?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
En producerad text är upphovsrättsskyddad om den uppnår verkshöjd vilket en unik 3 sidig A4 med analyser och intsruktioner bör uppfylla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vilken jävla idiot!
Har han åtminstonde placerat ut en länk till dig i botten av texterna? Om han inte under några omständigheter länkar till dig eller uppger att du skrivit texten, så se till att han får ett litet straff från google. Posta hans länkar på alla scam och porrsajter du kan. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
föräldrar? han är väll 18år? Kolla med någon jurist tex bildombudsmannen brukar vara duktig på sånt här.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|