FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
I en webbapplikation jag håller på med så kan man ladda upp en profilbild från sin dator till webbsidan. Bilden skall framförallt användas som identifiering och kunna användas vid utskrift av passerkort etc.
Idag så tar man en bild med en digitalkamera och plockar över den till datorn via minneskortet eller usb-kabel. Sen laddar man upp den till servern via nuvarande bilduppladdningsgränssnittet. Jag skulle vilja ha det så att man direkt i webbläsarfönstret (via nån plugin eller liknande) kan rikta in en webbkamera ansluten till datorn på den man vill ta bilden på och när inpassningen är bra, vilket man skall se direkt i rutan, så klickar man på en knapp så laddas kamerabilden upp direkt till servern som en fileupload, tillsammans med identifieringsinformation naturligtvis. Jag har googlat och inte hittat det jag söker. Däremot får jag upp en massa träffar på automatiska webbkamerauppladdningsprogram och webcamchatmoduler. Någon som har tips eller idé? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Flash kan fånga data från webbkameror. Här finns ett demo: http://www.adobe.com/devnet/flash/ar...am_motion.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm.. tax för tipset. Jag skall försöka sätta mig in i hur man programmerar flash (har inte den blekaste) eller är det någon som vill försöka med något?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Flash har som bekant den möjligheten. För äldre flashversionen (flash 8+) brukar jag köra:
Användaren publicerar sin webcam via en FMS (Flash Media Server) FMS spelar in en sekund till .flv FFmpeg konverterar .flv till .jpg Omständigt, men FMS kan inte köra direkt till .jpg (iaf inte FMS 2.0) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|