FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då jag vill att viss text (siffror) inte skall synas för kunden, har jag funderat på att markera textenm göra den vit och sedan skriva ut detta till en PDF.
Dock så har jag märkt att en markering och kopiering av texten i pdf kommer ju att avslöja texten, så hur skulle ni göra? Jag behöver att ha texten i mina excel-ark, så jag vill inte radera dessa. Förslag från någon med excel-vana? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Flytta fälten utanför sida 1 i excel, och spara din pdf bara med sida 1?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går ju dölja hela kolumner. Det borde väl lösa allt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Ja, ledsen att inte nämnde det. Textenjag vill gömma är insprängd i vissa delar. Dvs. jag kan inte gömma hela kolumner eller flytta ut texten "utanför" dokumentet. Har hittat lösningar, som är krångliga. Måste ha något enkelt och snabbt, då antalet celler är ganska stort och utspritt på olika ställen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Två versioner kanske är det som löser det. En med och en utan det du vill ha med. Jobbigt, jag vet men det är ju en lösning... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Undrar om man t.ex. kan ha ett macro som säger att text inte skall skrivas ut om den är vit ....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så jobbigt behöver det inte blir, utan om du jobbar med olika flikar i dokumentet, då är det bara att du länkar de fält du vill visa för kunden till den andra fliken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Jag kan inte jobba med olika flikar, då detta är helt enkel en mall jag inte kan göra något åt ...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|