FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej.
Jag har skaffat mig en domän utan webbhotell eftersom jag själv ska driva hemsidan på egen server. Men jag skulle behöva en e-post med mitt domän namn, alltså "support@mindomän.com. Men nu är det så här att jag inte har någon större lust att installera postfix och allt som behövs, verkar mycket krångligt. Jag vet att man kan vidarebefodra e-posten till gmail osv men när man då skickar ett mail som är vidarebefodrat av gmail så står det "av mindomä[email protected] för support@mindomän.com" jag vill alltså bara att det skall stå "support@mindomän.com" utan att det står vart den egentligen kommer ifrån, det ser ju inte alls professionellt ut. Så min fråga är om någon vet någon mail där man kan vidarebefodra utan att det står med vart det kommer ifrån, det ser ju inte direkt professionellt ut. Jag vet inte hur det är med Hotmail men har inte kunnat testa det eftersom jag köpte domänen på loopia och Hotmail har tydligen blocket dem. Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du vill ha vidaresändning till din mail så måste du nog ta och kika på en poplösning
![]() Om du vill skicka ut, så kan du ange vilken epostadress som helst som ska stå som avsändare med lite php ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anvand dig av google
http://www.google.com/a/cpanel/domain/new du far din doman medans google skoter allt email traffic, funkar som gmail... allt du beohver gora ar att andra din ms record hos loopia |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan bekräfta att detta fungerar alldeles utmärkt.
Jag har 3 e-postadresser (olika domäner) kopplade till en google-account-mailadress där jag själv kan välja bland dessa tre avsändaradresser när jag skickar mail. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|