Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Göra egen parkeringssida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-22, 09:07 #1
scrdj scrdj är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2008
Flitig postare

Har för mig att MFA-sidor inte är tillåtna hos google.

Hur kommer Sedo och liknande parkeringssidor bort från denna regel? Eller kan jag göra en egen parkeringssida och slänga upp egna googleannonser. Är en avsevärd skillnad i pengar nämligen om man gör på detta sättet.
scrdj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-25, 17:14 #2
Daniel.sts avatar
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Daniel.st Daniel.st är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Daniel.sts avatar

Reg.datum: Jul 2006
En parkeringssida som i princip bara innehåller länkar och annonser har jag svårt att tro att Google skulle uppskatta. Kikar du över vilkoren och rekommendationerna ser du säkert varåt det pekar även om det inte står riktigt så ordagrant som man kanske skulle önska. Att SEDO "kommer undan" med detta beror på att SEDO inte har samma avtal och vilkor som de flesta av oss andra.

Däremot kan ju en parkeringssida vara mer än bara länkar och annonser. Om du ser till att ha visst unikt innehåll på sidan kan det finnas utrymme för andra tolkningar. Är det tveksammat är det bästa du kan göra att bygga upp en typsida för hur du hade tänkt det och skicka ett mail till Google för att höra deras åsikt. Det kanske tar lite tid innan du får svar men du bör i alla fall få bättre svar än någon här kan ge dig i just tveksamma fall.
Daniel.st är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 21:37 #3
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Flitig postare

Jag har provat och kan intyga att Google tycks slänga ut dig från indexet om du har "skräpsidor" parkerade med inget innehåll och med AdSense.

DOCK, är det tillåtet att ha kvar AdSense på sidan utan att den indexeras.

Huruvida parkerade sidor på SEDO osv indexeras vet jag inte. Om dom indexeras borde man själv likaväl få parkera sina skräpsidor och ta hela vinsten. Flera av mina "bättre" (map domännamn och antal besökare) sidor med många besök via Google har slängts ut under sommaren. Kanske iofs har att göra med överdriven nertid hos min operatör att göra, jag vet inte.
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 15:28 #4
Flitig postare

Flitig postare

Tar upp den här tråden igen då jag missat att jag fått svar.

Någon som har ett exempel på hur en egen parkeringssida ser ut. Eller något som är snarlikt. Trött på att Sedo tar alla pengar.
Oläst 2008-11-06, 16:05 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danieloss avatar

scrdj, dom du gör en parkeringssida på en vanlig domän får du kanske in 50kr/år, om du som sedo har 1000-tals domäner blir det pengar så vitsen är inte speciellt stor att göra parkeringssidor på några få domäner.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 16:26 #6
Flitig postare

Flitig postare

Danielos:

Ersättningen från sedo brukar ligga på 0.02 Euro per click. Har jag adsense direkt ger det mig mer betalt.

Och att slänga upp en parkeringssida för alla mina domäner tar mig en kvart att koda. Vilket ger mig en väldigt väldigt bra timlön i månaden på denna kvarten.

Varför ge bort pengar till Sedo?
Oläst 2008-11-06, 21:19 #7
Flitig postare

Flitig postare

Håller med dig scrdj!

DOCK hände det igen i helgen - Google drog ur pluggen för de flesta av mina egenparkerade sajter (100+), trots att dom har relevant, unikt innehåll, 2-4 sidor med egen text osv....har lagt ner månaders jobb på detta och lagom glad just nu. Sidorna har fortfarande PR och i webmaster Tools anges dom som indexerade. Sitter just nu och tar ner adsense på dom och hoppas på förlåtelse...ååå mäktiga google...

Mitt tips är att parkera på etablerade sajter och utveckla en sida i taget och sedan publicera den när den når en vettig nivå (vad detta är enligt Google vet jag ej). Var sparsam med adsense sedan när du lägger ut den.

Kan förstå att Google vill hålla upp kvaliteten i sin sökmotor, men dom kunde slängt ner parkeringssidorna längre ner bara.

Nåja, eftersom Google som vanligt inte kommunicerar om vad som hänt och/eller varför famlar man i mörkret.

Lycka till!

Funderar på o skita i de gamla domänerna o bara satsa på nya jag köpt på rean...men har svårt o släppa greppet....
Oläst 2008-11-06, 21:52 #8
Danieloss avatar

Danieloss avatar

Jag får nog kanske tänka om, man kanske skulle hitta på något med mina 50 domäner som ligger och skräpar?
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 21:58 #9
Flitig postare

Flitig postare

Tja, ligger dom med skräp + adsense och är indexerade så ska du kanske göra något...

Men om du klarat dig hittills kanske dina sidor är tillräckligt bra å andra sidan.
Oläst 2008-11-07, 10:26 #10
Flitig postare

Flitig postare

Men om man säger åt google att inte indexera dem? Alla är typein domäner, är risken större att jag får behålla mina adsense?

Bästa vore om man kunde starta upp något separat konto för dessa så att inte alla siter riskeras att tas bort.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017