FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har nyligen skaffat en binero windowsserver med jag har inte lyckas göra en databasuppkoppling. Jag har tyvärr inte hittat någon bra hjälp på deras sida. Måste man köra med localhost från samma maskin? Någon som kan posta kod för connect som fungerar för bineros servrar? Jag kör .NET och C#. jag har testat följande: Kod:
SqlConnection cnn = new SqlConnection("Data source=mysql50.kontrollpanelen.se, 3305;Initial Catalog=xxx; User Id=xxx; Password=xxx;"); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har inget med Binero att göra. SqlConnection används för att koppla upp mot MSSQL. Jag föreslår dock att du lägger uppkopplingssträngen i web.config.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad ska jag använda istället? (alltså till uppkopplingssträngen) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kopplingssträng som funkar hos Binero:
<add name="DbConnection" connectionString="server=mysql5.kontrollpanelen.se ;port=3305;uid=webXXXXX;pwd=tophemligt;database=we bXXXX_XXXXX;" providerName="System.Data.Odbc"/> Lägg in mysql.data.dll i Bin katalogen och använd dig sedan av MySql.Data namespacet Edit: Skall tillägga att mitt exempel skall ligga i web.config och hämtas med ConfigurationManager.ConnectionStrings["DbConnection"].ConnectionString. Ex: MySqlConnection conn = new MySqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStr ings["DbConnection"].ConnectionString); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
en fråga, jag kan inte includera MySql.Data i .aspx- filen. Är det fristående eller ingår det i .net 2.0? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
gå till mysql's hemsida och ladda ner deras .net connector paket. Sen använder du dess motsvarande klasser istället för microsofts mssql-klasser.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag trodde det var ett standard bibliotek. Jag la den i en ny katalog "bin" och sen funka de fint ![]() Måste säga att det är mycket krångligare än i php. jag hade ingen aning om vad som var bäst, odedn, odbc osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
fniss, Mysql som standard i Microsoft, den dagen kommer vi nog aldrig att se.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |