FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Var inne och kikade lite på ebay. Kan det verkligen löna sig att sälja alla dessa e-butiker av olika slag? På alla står det att man tjänar ett x antal tusen dollar per månad utan att behöva göra någonting. Och de säljer pga att de har flera andra projekt på gång.
Finns det verkligen människor som går på det? Eller är det så att sidorna fungerar i vissa fall? Någon som är insatt i detta? Jag skulle aldrig köpa mig en sådan sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Oftast så bygger dessa sidor på sk dropshipping ..
Kunden beställer en vara via sidan som senare skickas vidare till leverantörer som skickar varan direkt till kunden. Kunden betalar direkt till butiken som i sin tur köper produkten av leverantören. Med andra ord har butiken inga lager och behöver oftast inte göra så mycket. Med rätt marknadsföring så tror jag att man kan komma långt med ett sån koncept och det gör säkert vissa av dem som säljer såna butiker på Ebay. Men visst man har allt rätt att vara skeptisk också. ![]() Synd att det inte finns några leverantörer/tillverkare i Sverige som sysslar med dropshipping.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur kommer det sig att man säljer en idé som gör att man tjänar pengar utan att behöva röra ett finger? =P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har faktiskt tänkt tanken.. men då att bygga eget. Men jag orkar fan inte.
Kolla bara hur många SKITbutiker det finns som kränger datorgrejer under tex pricerunner. Börjar bli som i USA här i Sverige snart oxo när varenda kotte har en egen "webshop". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har svårt att förstå att det kan fungera.
På många ställen står det ju till och med att de har bevis på sidans intäkter,besökare m.m. En del får man pengarna tillbaka om man inte lyckas......??? Många sidor använder sig av surveys....där kunder får få in och svara på frågor och får betalt. Typ av marknadsundersökning. Kan det finnas så många företag som betalar så stora pengar för det? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|