FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Har ett litet problem som säkert är jätte enkelt för er som är mer kunniga än mig på php. Jag skulle vilja få in denna kod: Kod:
<input name="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" type="image" id="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" src="'.DIR_WS_IMAGES.'button_search.gif" alt="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" width="" height="" border="" /> Kod:
<?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image_button('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE) . '</a>'; ?> Kod:
<tr> * * * * * * * *<td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td> * * * * * * * *<td align="right"><?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image_button('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE) . '</a>'; ?></td> * * * * * * * *<td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td> * * * * * * *</tr> ![]() Behövs mer kodsnuttar så kan jag givetvis trycka fram lite mer. EDIT: Kan även tillägga att stängen som ska in ligger idag i en annan fil inom [form] ramar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
dolda kameran eller har jag missat något?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför skulle det vara det?
Satt igår kväll med detta, men lyckades inte. Kanske vara trött..eller bara okunnig ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Grejen är den att det du skriver ger ett något förvirrat intryck (utgår från att du har noll koll på vad du pysslar med och med det menar jag inte att vara elak) och det är kanske inte så många som vill ge gratishjälp till en kommersiell verksamhet.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
testa
Kod:
<tr> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?> </td> <td align="right"> <?php echo "<input name=''.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'' type='image' id=''.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'' src=''.DIR_WS_IMAGES.'button_search.gif' alt=''.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'' */>"; ?> </td> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?> </td> </tr> Tog dessutom bort onödiga angivelser där inget värde angetts sånt stökar bara till |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr så fungerade inte det du fixade "ulrisa".
Knappen försvann helt och hållet.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok hur såg det ut innan?
Hur ser det ut nu , helt tomt? Vad är det du vill ha, en knapp bara? Är det en submit button testa skriv type=submit Är sökvägen till bilderna rätt? Alltså otroligt svårt när man inte har koden framförsig och kan testa |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Detta skall fungera bättre
Kod:
<tr> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?> </td> <td align="right"> <?php echo "<input name='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "' type='image' id='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "' src='" . DIR_WS_IMAGES . "button_search.gif' alt='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "'/>"; ?> </td> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?> </td> </tr> Om det INTE fungerar, kolla källkoden som genererats och visa oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Detta är en sån enkel sak igentligen att jag vill flytta en submit knapp.
Idag ligger koden till knappen under /svenska/track.php Det jag vill är att jag vill ta bort en annan knapp och ersätta den med den vi pratar om ovan. Den ligger direkt i rooten /track.php Hela koden som berör detta i svenska/track.php: Kod:
<form action="http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack" method="get" target="_comercial"> <input name="kolliid" type="text" value="'.BOX_TRACKTRACE_TEXT.'" size="13" maxlength="13" onfocus="this.value = \'\'" /> <input type="hidden" name="lang" value="SE" /> <input type="hidden" name="xslURL" value="/xsl/pactrack/standard.xsl" /> <input name="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" type="image" id="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" src="'.DIR_WS_IMAGES.'button_search.gif" alt="'.BOX_TRACKTRACE_BUTTON.'" width="" height="" border="" /> </form> ![]() Det du la in "allstars" visade knappen, men den hade ingen funktion. (Hände inget) Ovanstående kod är ju inkluderad med textfältet och det ska vara kvar där det är. Knappen ska flyttas till koden vi diskuterat ovan. Kan även posta koden där den ska in igen oxå: Det ska alltså in på rad 7 där knappen "IMAGE_BUTTON_CONTINUE" finns. Kod:
<tr> <td><table border="0" width="100%" cellspacing="1" cellpadding="2" class="infoBox"> <tr class="infoBox"> <td><table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tr> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td> <td align="right"><?php echo '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_DEFAULT) . '">' . tep_image_button('button_continue.gif', IMAGE_BUTTON_CONTINUE) . '</a>'; ?></td> <td width="10"><?php echo tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '10', '1'); ?></td> </tr> </table></td> </tr> </table></td> </tr> </table></td> ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
hade du med form action ?
<form action="http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack" method="get" target="_comercial"> <input name="kolliid" type="text" value="'.BOX_TRACKTRACE_TEXT.'" size="13" maxlength="13" onfocus="this.value = \'\'" /> <input type="hidden" name="lang" value="SE" /> <input type="hidden" name="xslURL" value="/xsl/pactrack/standard.xsl" /> <?php echo "<input name='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "' type='image' id='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "' src='" . DIR_WS_IMAGES . "button_search.gif' alt='" . BOX_TRACKTRACE_BUTTON . "'/>"; ?> </form> |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|