FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag undrar ifall det finns några tips på bra PHP IDE, skulle ju givetvis vilja ha det vanliga som, autocompletion, highlightning etc. Hur fungerar det ihop med ett framework, t.ex. CodeIgniter? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Emacs =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag föredrar Zend, mycket trevligt och har ju (som bekant) rätt härliga kopplingar till gänget bakom PHP. Att det fungerar på min mac är också trevligt, samt att jag älskar eclipse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Eclipse med php-plugin? Inget jag använder själv men har hört att det ska vara bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Någon som möjligtvis testat Netbeans PHP? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tycket Zends IDE är bra men det är outhärdligt slött. PDT är faktiskt snabbare och uppdateras oftare (även om allt byggt på Eclipse blir lite halvslött). Tyvärr saknas ju bra refactoring-stöd i PDT. Det finns i Zends version.
I Zends version har du även inbyggt stöd för php documentor samt olika typer av templates för att skapa projekt baserade på Zend Framework. Debugging kan du ju installera stöd för i PDT men det finns där redan från början i Zends IDE. Zends IDE har subversion integrerat direkt. Samma subversionintegrationen kan vara lite meckigt att få in i PDT men brukar gå med lite tålamod. En sak som jag irriterar mig på i PDT-versionen är att autocompletion funkar lite halvdant när du använder PHP 5:s autoload av klasser. Även om klasserna finns definierade i projektet fattar inte PDT vilken klass det är utan att man explicit hämtar in klassen via require/include. Tyvärr är detta mycket irriterande om du kör mycket objektorientering. Just nu har jag valt PDT men refactoringstöd är fantastiskt skönt när det behövs och jag saknade det senast igår... Så själv har jag till hälften migrerat till PDT. Halva jag vägrar dock släppa Emacs då jag suttit med det i 12 år... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|