FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om Ni bli uppringda av kommunist företaget Radiotjänst, så säg för all del inte att ni säljer TV kort, även om ni har dom nerpackade och inplastede, så skall ni lika förbannat betala avgifter till pappa staten.. Sverige är den sista sovjet staten.
Kan vara bra när Statsi agenteter från Radiotjänst knackar på dörren....Förstår inte ,varför man inte kryptera SVT kanaler och ta betalt för tittade som man gör på kanal plus..Istället för att hålla på med den här omstädigheten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Jo tack, fick besök av dem för några veckor sen.
Tydligen ville han inte tro att min lcd "tv" var en monitor som jag försökte få den att framstå att vara och han hotade met att han skulle ringa polisen genast. Då fick jag nog och drog igen dörren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kommunisterna? -jag som trodde att vi hade en borgerlig regering... (ni vet, dem med frihet, företagssamhet o.s.v.)
Licensavgift på tv-kort m.a.o. Tack för heads-upen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Att tv-kort klassas som tvmottagare och därmed är "licenspliktiga" är ju ingen nyhet. Däremot var det en nyhet att ÅF (som jag antar att TS är) skall betala avgift för att han har produkten i lager var en nyhet. Jag trodde i min enfald att det är slutkund som skall stå för licenspengarna, eller har de kommit på ett smart sätt att ta betalt 2 ggr?
en snabb läsning av lagtexten http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx...911&bet=1989:41 ger att man som tex TV-handlare måste betala en avgift om man,vilket är vanligt , har apparater uppställda för demo, dock bara EN avgift Följdaktligen har nåt ljushuvud kommit på att TS judidiskt sett äger en tv-mottagare och därmed skall betala för TV-innehav sen spelar det mao ingen roll om man så gjuter in sin TV i ett betongblock och sänker den i en sjö (detta måste tydligen anmälas ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag förstår deras existens när det analoga nätet fanns, men inte idag, när man kan kryptera SVT och låta dem som vill se SVT betala för det. Rena jävla hets jakten.. Det här väl bara början, när IPRED lagen går igenom kommer väl privatspannare från anti piratbyrån sparka in dörren, bara för någon PRAVO miffo hos dem har sett ens ip adress, ingen rättsäkerhet utan det kommer vara som när privat P bolag bötfäller bilister, god tydligt som möjligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Det är väl förövrigt ett Civilrättslig sak? Jag förstår inte, varför man skall betala TV licens. Gör om SVT till en betalkanal, vill man producera program för små målgrupper, så får väl målgrupper betala för sig, antingen genom att svälja en mängd reklam eller betala för kanalen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Se mina tillägg ovan
![]() du borde dock kunna komma runt detta genom att på nåt smart sätt påvisa att du inte a) har dessa kort installerade =de är obrukbara B) inte har nån fysisk försäljningslokal om du dessutom redan betalar TV-licens så borde saken vara en helt annan sen att hela konceptet med TV-licens är åt helvete är en annan sak |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Men det räckte tydligen bara att vi hade TV kort som låg och skräpade någonstans... Nej! Det är egen juridisk person.. Privat äger jag inte ens en TV.. Ser ingen anledning till det heller.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har en kompis där Radiotjänst hämtade Polisen. Dock var hon så förutseende så hon traskade över till grannen med sin TV medans Radiotjänst var borta.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |