FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Kan någon som har Mac och Google Earth hjälpa mig att testa en sak? På min sida www.gecplaces.com har jag en länk (stor rund GE-logga) under varje förslag som leder en till den platsen i Google Earth. Kan du prova att klicka på den och se om det fungerar. Jag har fått indikationer på att det kan strula för Mac och Safari och jag kan inte testa det själv. Tack på förhand! Christoffer |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
JA det blev inte så fint....
URL är: http://www.googleearthcoolplaces.com...53c1b5fdbb72d5 och sidan visar: PK'¹?:PDdoc.kmlm?ÁR?0?ïÎø-d NJG?<ô*i??8?vÚ·w¡¥2?§äÏÿe7ùWnO* ?º?ë6!?!tWº½éªMøñþåᶸ¿? b?vÃ&¬½ÿ~"D«Þ×qå\eu\º? Bñ?U¥nUß*Ù©V/?²Á²µj??}I¦ó?8?Á|kü¹Ijrß?k?ý´Ge]WØë"??®Y,KS?&?ä×?yå/?Ó???1?ÍE?ðì]Ù^u?.Ö?ÇH%Î?»?_!o¬/¢,f9ÍÒ?K)Í©ÐPì?¹W²Öj?r|(@&¸ I?*¹@t¶§O?Å/åàÏVô¶è?ó?ö¤??½þRëM?ã?S?$7tº¸s¦»µ/?ë±?òzø/«Õß@²?¿¼tyØ\w?¹Êqâ¸þPK'¹?:PDdoc.kmlPK 5u MVH jw |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Fick samma sak här, så det ser inte ut att fungera så bra
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag sitter av en händelse på windows just nu, kan kolla MAC ikväll kanske. En fråga först, är du säker på att du skickar rätt header? Verkar som att Safari inte förstår filtypen. Mvh/ Niklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu sitter jag på Mac igen och som bekant förstår inte Safari sidan. Antagligen är det för att du skickar datan som text/plain, testa med Content-type application/kmz.
I t.ex. PHP: header("Content-type: application/kmz"); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter som en bra idé. Ska fixa det ikväll!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hmm...
Men hur gör jag det, som jag har det idag är det bara en <A href> som länkar direkt till filen. Det fungerar bra för IE och FF. Hur lägger jag in header("Content-type: application/kmz"); för <a href='placemark.kmz'>placemark</a>? Länken ligger ju mitt i sidan... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Återupplivar den här frågan då jag är tillbaka vid samma problem.
Var och hur lägger man in detta header(). Jag har bara använt det tidigare för header(Location) men då måste man lägga in det överst, innan något annat blivit publicerat på sidan. Här ligger ju olika länkar överallt, några är vanliga länkar, andra är .kmz-filer. Kan man definiera detta i .htaccess också? Jag har för mig att jag sett det nånstans? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske detta i din .htaccess:
Kod:
AddType application/vnd.google-earth.kmz kmz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Återupplivar den här tråden för att någon av er som har Mac kan testa detta. Gå in på www.googleearthcoolplaces . com och klicka på den blåa globen för att öpnna filen i Google Earth. Funkar det, eller får du fel? Kan man köra Safari på PC på nåt sätt förresten? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|