FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag undrar om någon skulle hjälpa mig att komma igång hur man gör en override på en DataRepeater, jag skulle vilja extenda den med en template som skulle fungera som skulle heta något med LastItem Just nu har man ItemTemplate, och AlternativeItemTemplate, jag skulle vilja ha en Template som hetter LastItem och sedan i <asp:Repeater> skulle man kunna deklarera när LastLineItem skulle komma, om det var "var 5:te" eller varannan gång, man skulle alltså kunna ange ett Integer värde.. Resultatet jag vill uppnå det är att när man repeterar data och design horizontelt så skulle jag vilja att använder man margin-right på objektet längst ut till höger så ska man kunna göra en alternativTemplate som inte inkluderar margin-right attibrutet. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har inte direkt ett svar på din fråga, då jag inte har erfarenhet av just hur man lägger till egna templates. Men här är en alternativ lösning som borde fungera för att uppnå ditt önskade resultat. <asp:Repeater ID="Repeater1" runat="server"> [...] <ItemTemplate> <div class='<%# Container.ItemIndex % 5 == 0 ? "NoMarginClass" : "" %>'> <%# Eval("Name")%> </div> </ItemTemplate> [...] </asp:Repeater> Som sagt, ett alternativ som ju inte är lika snyggt, men bör fungera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|