FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hellst skulle jag vilja ha ett script som visade "dagens helge"
Men ja vet inte ens hur rättigheterna för det ser ut så. Så därför söker jag efter någon tjänst som man bara skriver in en kod på sidan så rullas det automatiskt serier från den sidan. Ett måste är nästan att det är samma storlek på seriestripparna. (ok vissa småskillnader är ju godtagbara) Jag har hittat denna: comicexchange.com men dom visar mkt olika storlekar och är mkt sega på att leverera bilderna. Så det går bort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänkte på dagens Lindström men det verkar bara som att man kan länka.
Nåja, här är länken iaf... http://www.bonton.se/sv/index.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Den verkar dock inte fungera, koden man fick visar ingen serie utan deras standard bild, googlade lite och fann samma standardbild lite överallt utan en enda serie strip.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ska du lägga ut upphovsrättsskyddat material på din webbsida rekommenderar jag starkt att ha ett avtal med rättighetsinnehavaren, annars riskerar du problem.
Och det är knappast gratis. Hälge utges av Egmont, om det är den du söker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dvs fungerande sådan.. Jag kommer inte att göra så ja strider mot några regler, så långt går jag inte. Fick dock ett mail från helge.se nu där dom sa: "Kontakta bulls press om du är intresserad av syndikering av serien." Skrev till dom och väntar nu på prisuppgifter, få se sen hur löjligt dyra dom är.. :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får gärna berätta mer när du fått svar
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, ja ringe då jag inte fick svar på mail. det enda som fanns var dagligt uppdaterade
och det kostade 300-500 :- i veckan. Alltså ända upp till 2000:- i månaden. Men ja skulle få fila på ett exempel över helgen för att se om jag kan komma med något annat bättre förslag så att båda kan tjäna på det. Dock är 2000:- i månaden alldeles för svinigt högt. Kommer att fila på ett förslag liknande Google AdSense betala per 1000 visade. osv tror jag.. Men me tanke på hur mkt dom ville ha så tror ja inte ens att ja kan komma på ett aleternativ som får ner priset till vettiga nivåer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
50 kr /dag för en ny serie tycker inte jag är dyrt. Men dessa riktar sig nog till lite större webbsidor.
Egmont vill nog göra affärer enbart med lite större sidor, verkar det som. Syn på Hälge, bra serie annars. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|