FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har en UpdatePanel där jag dynamiskt laddar in användarkontroller. Pictures.ascx är den som laddas in från början. I denna användarkontroll använder jag script acolous drag and drop-funktionalitet. Problemet är bara att det går inte att flytta bilder när användarkontrollen laddats in, det är precis som om javascriptet inte existerar. Däremot, om jag uppdaterar innehållet i UpdatePanel:n så fungerar allting som det ska. Detta har jag förstått beror på att html-koden från UpdatePanel:n renderas efter sidan laddats in?
Nu letar jag efter ett tillvägagångssätt att trigga mitt javascript efter UpdatePanel:n renderats så att det går att flytta ens bilder direkt när man går in på sin profil. Har testat att lägga in referensen till mitt javascript under all html-kod i förhoppningen att alla element laddats klart innan javascriptet körs. Men detta löste tyvärr inte mitt problem. Mitt javascript ser ut som följer, om det är relevant att ha för er: Kod:
Sortable.create("puzzle", { tag: 'div', overlap:'horizontal', constraint: false, onUpdate: function() { new Ajax.Request("SaveLocations.aspx", { method: "post", parameters: { data: Sortable.serialize("puzzle") } }); } }); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
window.onload = function() {
din kod här. } |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag laddar in min view med AJAX, "onload" har alltså redan skett, därför fungerar tyvärr inte din lösning.
Tack för förslaget dock. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Menar du att du laddar in JavaScript kod via AJAX?
Isåfall prova att att sätta en egenskap som heter "evalJS" till true http://pastie.org/308590 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Som jag skrev i tråden laddar jag in användarkontroller i en PlaceHolder
![]() Det gjorde tyvärr ingen skillnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ingen som har nåt mer förslag?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kan du inte ha javascriptet tillgängligt hela tiden? Måste du ladda även det dynamiskt?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
I.o.m. att min användarkontroll laddas in asynkront så är svaret, ja.
Men jag har löst det med en annan meny och endast använda UpdatePanel där jag behöver. Tack för svaren. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|