FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är egentligen att föredra? En stor sida som innehåller all information, eller att man nischar sig och kör en liten domän om varje specifik sak?
För att göra det lättare så tar jag två exempel. 1) Det ska startas ett mobilnätverk för att dra in pengar genom affiliateprogram och AdSense. Är det bäst att registrera mobiler.se och därefter lägga in all informationen på undersidor? mobiler.se/nokia/ ![]() Eller bör man registrera en domän för varje produkt och därefter låta alla sidorna länka till varandra? 2) Vi väljer att skapa ett hotellnätverk om hotell i europa. Bör vi välja europahotell.se och därefter använda undersidor som europahotell.se/sverige/ ![]() Eller bör man, som i exempel 1, registrera en domän för varje populär ort och därefter länka mellan varandra? När vi väljer att lägga in informationen på en sida så får vi alla inlänkar till en domän, vilket måste vara positivt? Det kan även vara så att besökarna väljer att återkomma till sidan när de ser hur mycket information där finns. Frågan är hur det fungerar på sökmotorerna. Är det större chans att landa högt på enstaka produkter med en stor sida, eller är det bättre att optimera småsidor? Någonting säger mig att där går en hårfin gräns som man vill placera sig på rätt sida om. Att göra en liten informationssida om varje mobiltelefon känns aningen överdrivet, men samtidigt vill man förmodligen göra en informationssida om alla hotell i ett specifikt land. Notera att domänerna är hypotetiska och ej relevanta i diskussionen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|