Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Något att flina åt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-01, 14:51 #1
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Reg.datum: Apr 2004
I tisdags var det tid igen: ominstallation av windows på min dator.

Allt började som det skulle, problemen började när windows väl var inne...
För första gången i hela mitt liv har jag tappat bort en drivrutinsskiva, och inte vilken som helst, utan den till moderkortet.

Ingen fara tänkte jag, det hämtar jag på asus hemsida ju, men tji fick jag.. tänkte nämligen inte att jag har integrerat nätverkskort vars drivrutiner såklart finns på den saknade skivan...
Nåväl en resa på 4 mil och bränd skiva senare så sitter jag här igen, något irriterad.
Glömmer att koppla in windowsbrandväggen innan jag jag kör windowsupdate och får virus.

Ny ominstallation.... och den här gången lyckas installationen byta ut C: mot G: .. partionerna kastades helt enkelt om och eftersom man har en mental spärr mot att köra systemet på Geller något annat än C: för den delen) får jag sitta upp hela natten och bränna dvdskivor så att jag kan partionera om hela disken för att sedan göra en tredje ominstallation.

Varsågoda, hånflina så mycket ni vill.
:blink:
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-01, 14:53 #2
byWibergs avatar
byWiberg byWiberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2004
byWiberg byWiberg är inte uppkopplad
Medlem
byWibergs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen... :lol:
byWiberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-01, 15:50 #3
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
mypay mypay är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2004
funfviertel

jag ska göra din dag lite lättare.. jag bytte windows helt i min maskin.. Allt funkade bra utom min USB mus.. så jag gör som man brukar.. Drar ur den och sätter i den i en av de andra 5 uttagen..
Men det funkade inte heller.. Fick upp en "okänd USB enhet hittades" - vilket jag tyckte var konstigt då jag har en Microsoft Basic Optical Mouse. Men jag ger mig inte utan installerar den manuellt..

Det funkade inte det heller.. så jag startar om.. drar ur USB sladden och testar igen, nytt uttag nu med.. Samma resultat.. Efter 45 min så har jag fortf. inte fått det att funka så jag slänger mig ner förbannad bakom datorn (bland allt damm och kabelröror) och rycker tag i den för*****de kabeln.. och då.. just då inser jag..

kabeln ser lite tjock ut..

Reser mig igen och jämför med ögonmåttet .. jo.. sladden som jag ryckt ur och in i datorn är för tjock för att vara sladden till musen... och då ser jag.. på golvet.. där ligger kontakten till musen.. den USB kontakt som jag bråkat med i en stund var till scannern...
mypay är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-01, 17:19 #4
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2003
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by funfviertel@Sep 1 2004, 14:51
Ny ominstallation.... och den här gången lyckas installationen byta ut C: mot G: .. partionerna kastades helt enkelt om och eftersom man har en mental spärr mot att köra systemet på Geller något annat än C: för den delen) får jag sitta upp hela natten och bränna dvdskivor så att jag kan partionera om hela disken för att sedan göra en tredje ominstallation.
Vad är det med Windows XPs automatiska partitioneringsprogram som finns i installationen av XP? Den strular ALLTD till det. Då tänker man såkart att man ska partitionera allting innan man börjar installera XP, men likt förbannat upptäcker man att Windows har ändrat i partitioneringstabellen efter att man fått in Windows.

När jag skaffar en laptop blir det garanterat Gentoo på den. Vore så jäkla skönt om alla 5 datorerna hemma hos mig körde Linux för då skulle jag slänga upp ett kluster av dom alla. OpenMosix verkar ju busenkelt.
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017