FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja!
Ett företag som vill köpa domänen emarket.se av oss för 1800€. De har även köpt upp andra domäner som emarket.com och emarket.be och är ett rätt stort utländskt företag. Någon som har förslag på hur man ska kunna uppskatta värdet på domännamnet? // j |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om dem erbjuder dig 1800 kan du direkt begära det dubbla, det räknar man oftast med när man bjuder på domäner.
Om ca 35 000 kr är tilräckligt eller inte kan ju bara du avgöra. Jag hade nog sålt den till det priset om inte jag hade intäkter på den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Grejen är den att; jag sa 1800€ för en månad sedan, de sa att de "nu visste vad priset låg på och att de skulle återkomma", fast på engelska :blink
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Follow the money, har själv sumpat vissa bra affärer för att man hoppats på mer och så är tiden förbi. Om du har sagt 1800€ tidigare och nu kräver mycket mer så hade jag blivit mindre glad om jag var i deras situation. Har du andra intressenter också är det ju en annan femma men så är väl inte fallet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du kan alltid säga att det har tagit för lång tid innan de svarade och att du inte längre vill sälja för 1800. Då lämnar du en öppning för de att förhandla om de vill ha din domän. Om det ör möjligt kontakta de andra uppköpta sidorna och fråga vad de fick i betalt så kan du sätta ett pris därefter
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ta det dubbla. Om dom börjar säga att du sa 1800€ för en månad sen så säg antingen att dom har varit för sega eller att du funderar på att bygga nått själv av sidan, eftersom det är en attraktiv domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Spelar ingen roll vad man ämnar ha kvar en domän för, att redogöra. Om det ens behöver nämnas anledningar. Det är pris eller inget. Marknadsförväntan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
ta pengarna
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Det är möjligt att skumma företag funkar så, men det är ingalunda ett tecken på att alla som är så är skumma blufföretag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|