FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
När jag öppnade min nätbutik www.chilihouse.se i mitten av maj i år så anlitade jag euroline. Mer av slump för att en vän till mig använde dom och det fungerade bra. Jag missade att läsa genom kontraktet ordentligt, eller i alla fall den delen där det står att dom skulle hålla mina pengar i 30 dagar. Ja jag vet att det är mitt eget fel men misstag händer.
Hur som helst så växte min lilla butik rätt snabbt och att dom höll mina pengar från kortbetalning drabbade mig hårt eftersom jag inte hade något stort kapital. Jag kontaktade dom och frågade om man kunde ta bort denna regel att hålla pengarna. Det är ju trots allt "reserverade pengar" så fort köpet är genomfört. Men jag fick till svar att det var inte möjligt eftersom min butik var så ny och dom ville ha garanti att det kom in pengar? Ursäkta men betalar jag inte redan en månadsavgift eller? Så jag sa till kvinnan jag pratade med att "Så ni väljer hellre att säga upp ett kontrakt då än att ändra denna regel?" Jag förklarade också min problematik med att jag växte snabbt. Ja så var det enligt henne. Jag tackade för mig och ringde babs för att byta till dom, nu får jag pengarna inom en dag eller två. Sedan när flytten var klar så ringde jag upp euroline igen och ville säga upp avtalet. "Jaha, varför vill du göra det? Är du inte nöjd?" Jag förklarade problematiken igen och fick då till svar "vi skall inte försöka få bort den regeln då?" lämna in en ansökan eller något liknande har jag för mig han sa. Nej det skall vi inte förklarade jag, jag har redan frågat om detta och då passade det inte att ändra reglerna för jag var för ny kund hos er. Min fråga är nu. Hur tänker ett företag när dom gör så här? Att det har passerat pengar via euroline råder det inga tvivel om. Men att hålla mina pengar i 30 dagar för att mjölka ränta tycker jag inte är ok. Och att då välja att säga upp ett kontrakt istället för att ta bort en sådan regel? Till saken hör detta att min vän inte hade denna 30 dagars gräns eftersom han haft dom så länge, och det är något som tillkommit senare tydligen. Nåja, nu har jag babs och är helnöjd. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Läs alltid avtal och jämför detta med din marknadsplan även om denna plan är i mindre skala... Då ser du vad som verkar rimligt.
Att man inte ändrar i detta fallet är synd även om jag tror att deras kundtjänst bara gör det som dom är tillsagda att göra. - Det som kanske saknar är en möjlighet att logga kundönskemålen som sedan följs upp och används i förbättringssyfte. Skulle tro att den stora massan av deras kunder inte växer lika snabbt som du och därav ett generellt avtal som inte passar verksamheter som din. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Råkade ut för en liknande "omöjlig & tvär" kvinna i kundtjänsten hos Euroline.
Har samma problem som dig, behöver ofta betala mina leverantörsfakturor på 10 dagar eftersom jag snabbt kommer upp i max inköp hos leverantören. Om man har otur med Euroline så får man inte pengarna förrän efter 37 dagar..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har bytt till BABS pga detta.
Jag ringde och fick tala med en ansvarig tjej på Euroline. Hon skulle ta upp detta problem på deras veckomöte och granska mitt företag för att sedan återkomma med beslutet. Behöver jag påpeka att de inte återkom, och när 4 veckor gått bytte jag till BABS och sa upp avtalet med euroline. När de frågade varför sa jag att deras bemötande var under all kritik och därför bytte jag leverantör, fick bara ilskna suckar tillbaka. Jag har efter detta tvingats skicka in ett påskrivet uppsägningsavtal tre gånger innan jag till slut fick säga upp avtalet, eftersom jag fått fakturor från dem i tre månader efter avtalets slut, och de inte hittade mitt tidigare uppsägningsavtal.... Fick dessutom bättre villkor hos BABS samt pengarna utbetalda dagen efter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Euroline är ungefär lika flexibla som gjutjärn med svår reumatism.
Det finns tyvärr bara ett sätt att handskas med problemet och det är att försöka undvika Euroline helt och hållet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är man missnöjd med en leverantör så är det bara att byta. Det finnks alltid vrånga människor som saknar kundfokus.
I grunden är detta givetvis inte en personfråga utan beror på företagets giriga hållning gentemot kunderna i stort. Rösta med fötterna så går de snart i putten. Företag som saknar kundfokus hör inte hemma på marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
En månad verkar som sagt helt orimligt.
Men eftersom det finns andra leverantörer (alla övriga stora inlösare?) som betalar ut pengarna dagen efter så är ju problemet egentligen inte så stort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad konstigt-vi har alltid fått pengarna dagen efter transaktionerna..
Sak samma när vi nu öppnade "vanlig" butik med kortterminal-pengarna kommer dagen efter. Har aldrig haft ett enda bekymmer eller krångel med Euroline-tvärtom tycker jag att de är minst lika bra att ha att göra med som Kreditor som det heller aldrig krånglat med under våra år på nätet.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får pengarna dagen efter hos Euroline, fast ibland dröjer dom någon dag eller två med utbetalningar vilket jag inte uppskattar.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|