Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Euroline, hur tänker dom?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-25, 11:42 #1
Chilihouse.se Chilihouse.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 16
Chilihouse.se Chilihouse.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 16
När jag öppnade min nätbutik www.chilihouse.se i mitten av maj i år så anlitade jag euroline. Mer av slump för att en vän till mig använde dom och det fungerade bra. Jag missade att läsa genom kontraktet ordentligt, eller i alla fall den delen där det står att dom skulle hålla mina pengar i 30 dagar. Ja jag vet att det är mitt eget fel men misstag händer.

Hur som helst så växte min lilla butik rätt snabbt och att dom höll mina pengar från kortbetalning drabbade mig hårt eftersom jag inte hade något stort kapital. Jag kontaktade dom och frågade om man kunde ta bort denna regel att hålla pengarna. Det är ju trots allt "reserverade pengar" så fort köpet är genomfört. Men jag fick till svar att det var inte möjligt eftersom min butik var så ny och dom ville ha garanti att det kom in pengar? Ursäkta men betalar jag inte redan en månadsavgift eller?

Så jag sa till kvinnan jag pratade med att "Så ni väljer hellre att säga upp ett kontrakt då än att ändra denna regel?" Jag förklarade också min problematik med att jag växte snabbt. Ja så var det enligt henne.

Jag tackade för mig och ringde babs för att byta till dom, nu får jag pengarna inom en dag eller två.

Sedan när flytten var klar så ringde jag upp euroline igen och ville säga upp avtalet. "Jaha, varför vill du göra det? Är du inte nöjd?" Jag förklarade problematiken igen och fick då till svar "vi skall inte försöka få bort den regeln då?" lämna in en ansökan eller något liknande har jag för mig han sa. Nej det skall vi inte förklarade jag, jag har redan frågat om detta och då passade det inte att ändra reglerna för jag var för ny kund hos er.

Min fråga är nu. Hur tänker ett företag när dom gör så här? Att det har passerat pengar via euroline råder det inga tvivel om. Men att hålla mina pengar i 30 dagar för att mjölka ränta tycker jag inte är ok. Och att då välja att säga upp ett kontrakt istället för att ta bort en sådan regel?

Till saken hör detta att min vän inte hade denna 30 dagars gräns eftersom han haft dom så länge, och det är något som tillkommit senare tydligen.

Nåja, nu har jag babs och är helnöjd.
Chilihouse.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 13:43 #2
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Läs alltid avtal och jämför detta med din marknadsplan även om denna plan är i mindre skala... Då ser du vad som verkar rimligt.

Att man inte ändrar i detta fallet är synd även om jag tror att deras kundtjänst bara gör det som dom är tillsagda att göra. - Det som kanske saknar är en möjlighet att logga kundönskemålen som sedan följs upp och används i förbättringssyfte.

Skulle tro att den stora massan av deras kunder inte växer lika snabbt som du och därav ett generellt avtal som inte passar verksamheter som din.
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 13:45 #3
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Råkade ut för en liknande "omöjlig & tvär" kvinna i kundtjänsten hos Euroline.

Har samma problem som dig, behöver ofta betala mina leverantörsfakturor på 10 dagar eftersom jag snabbt kommer upp i max inköp hos leverantören.

Om man har otur med Euroline så får man inte pengarna förrän efter 37 dagar.....
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 14:27 #4
SweCats avatar
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
SweCat SweCat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SweCats avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 613
Jag har bytt till BABS pga detta.

Jag ringde och fick tala med en ansvarig tjej på Euroline. Hon skulle ta upp detta problem på deras veckomöte och granska mitt företag för att sedan återkomma med beslutet. Behöver jag påpeka att de inte återkom, och när 4 veckor gått bytte jag till BABS och sa upp avtalet med euroline.

När de frågade varför sa jag att deras bemötande var under all kritik och därför bytte jag leverantör, fick bara ilskna suckar tillbaka. Jag har efter detta tvingats skicka in ett påskrivet uppsägningsavtal tre gånger innan jag till slut fick säga upp avtalet, eftersom jag fått fakturor från dem i tre månader efter avtalets slut, och de inte hittade mitt tidigare uppsägningsavtal....

Fick dessutom bättre villkor hos BABS samt pengarna utbetalda dagen efter
SweCat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-25, 14:41 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Euroline är ungefär lika flexibla som gjutjärn med svår reumatism.

Det finns tyvärr bara ett sätt att handskas med problemet och det är att försöka undvika Euroline helt och hållet.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 00:05 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Är man missnöjd med en leverantör så är det bara att byta. Det finnks alltid vrånga människor som saknar kundfokus.

I grunden är detta givetvis inte en personfråga utan beror på företagets giriga hållning gentemot kunderna i stort. Rösta med fötterna så går de snart i putten. Företag som saknar kundfokus hör inte hemma på marknaden.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 12:54 #7
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
En månad verkar som sagt helt orimligt.
Men eftersom det finns andra leverantörer (alla övriga stora inlösare?) som betalar ut pengarna dagen efter så är ju problemet egentligen inte så stort.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 21:26 #8
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Pippilotta Pippilotta är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 88
Vad konstigt-vi har alltid fått pengarna dagen efter transaktionerna..
Sak samma när vi nu öppnade "vanlig" butik med kortterminal-pengarna kommer dagen efter.
Har aldrig haft ett enda bekymmer eller krångel med Euroline-tvärtom tycker jag att de är minst lika bra att ha att göra med som Kreditor som det heller aldrig krånglat med under våra år på nätet..
Pippilotta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 09:24 #9
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Citat:
Originally posted by Pippilotta@Nov 27 2008, 22:26
Vad konstigt-vi har alltid fått pengarna dagen efter transaktionerna..
Sak samma när vi nu öppnade vanlig butik med kortterminal-pengarna kommer dagen efter.
Har aldrig haft ett enda bekymmer eller krångel med Euroline-tvärtom tycker jag att de är minst lika bra att ha att göra med som Kreditor som det heller aldrig krånglat med under våra år på nätet..

Hur länge har ni varit kunder hos Euroline?
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 15:03 #10
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
ecstyle ecstyle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 206
Jag får pengarna dagen efter hos Euroline, fast ibland dröjer dom någon dag eller två med utbetalningar vilket jag inte uppskattar.
ecstyle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017