FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Loopia har lyckats igen med att bevisa att de kan verkligen strula till det för sina kunder, nu har de en känd bugg i sitt system som gör att du kan inte radera en domän på ditt konto om du har ett större antal domäner, inte så bra om du vill rensa upp bland dem du inte förnyat eller om du sålt en domän, alla känner väl till vid detta laget att om du har reggat en domän och sen sålt och gjort en överlåtelse via loopia så måste du själv ta bort den från ditt konto annars kommer det en faktura från dem, detta har tyvärr hänt mig flera gånger nu att jag betalar dem för en domän som jag inte äger.
Nån som kan rekommendera en annan leverantör som kan hjälpa en att flytta ca 2000 domäner Vore även kul att höra era synpunkter på vad man skall göra med dem, jag har även informerat nic.se om deras problem och hoppas de får lite påtryckningar från dem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Posse, tipsa sen på MSN om du hittat en bra leverantör som inte är lika osäker och hjälper med att flytta allt man har hos loopia. Jag har ca 120 domäner och ca 40 sidor där. Har inte haft orken att ta tag i det hittils, men efter dagen bravader hos loopia har jag tröttnat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Loopia är riktigt struliga vad gäller domänhantering. Otroligt hur snabbt sveriges bästa aktör gått till sveriges sämsta. Häpnadsväckande!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Dom största faller hårdast
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag kände inte till denna bugg så jag har väl stått för Loopias kaffebröd i något år nu.
Fredagsfika on Dan igen! Woho |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
2000 domäner som ligger som DNS? Eller är det webbhotell till några av dom?
Att flytta dom kan vara jobbigt, dock om dom tillåter zone transfer direkt utan att behöva ändra inställningar per domän för det så kan man bara koda ihop ett script som lägger till dom som slave i en DNS server sedan konventerar dom till master så har man lyckas flytta dom smidigt. Men ska man behöva manuelt att skapa om all zonedata blir det jobbigt även om man skapar alla med "templates" så lär jag gissa att många av dom pekar olika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte 2000 domäner men fler än jag kan räkna på fingrar och tår hos Loopia, som jag vill flytta till någon annan nu. Jag funderar på att knacka ihop ett migreringsskript som tuggar igenom Loopias DNS-hanterare och flyttar över alla inställningar till typ Bineros system... skulle någon mer vara intresserad av det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Det jag tycker är lite irriterande hos Loopia är i samband med deras 29 kronor för .se i ett år så har de inte satt ner priset för sina ÅF för domäner. Även fast detta inte är någon rabatt loopia sätter själv utan nic.se om jag inte förstår frågan fel?
Bara jag som tycker att de även borde sänka prisena under denna period åt sina ÅF-domänleverantörer? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|