FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tipsa om någon sjyst rulle, någon som vet någon ny, bra komedifilm?
Kan själv tipsa om I, Robot. Den var bra faktiskt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
En film som jag starkt kan rekommendera att gå på, om man inte redan gjort det, är Fyra nyanser av brunt.
Det är väl inte riktigt en komedi i den meningen men en underbart underhållande film. Den går fortfarande på bio. Låt er inte bli avskräcka av att den är 3 timmar och 27 minuter lång! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Här kommer några filmtips..
"Identity" (2003) "Requiem for a dream" (2000) "The butterfly effect" (2004) "Cube" (1997) ..alla är i högsta grad sevärda, tummen upp för alla. Se dem! Själv ska man se "I, Robot" ikväll... har hyfsat höga förväntningar, var ett tag sedan Will Smith var med i någon bra film.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
VIP
|
Citat:
![]() Kan i alla fall också rekommendera 'The butterfly effect'. Kutcher överraskade positivt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte så mycket komedi kanske, men kan rekommendera ett gäng riktigt bra skräckisar (om man inte blir avskräckt av asiatisk film
![]() * A Tale of Two Sisters * The Phone * The Ring 1 & 2 (jap) * The Eye * Kaïro Jag har blivit lite frälst av sättet asiaterna gör skräckfilm, kan rekommendera att börja med "The Eye" som ändå är relativt mainstream... "Tale of two sisters" är ruggigt bra också! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nja komedi har jag kanske inte att rekommendera för tillfället, men istället en bra action/drama (mer action än drama). Filmen är "Man on Fire" med Denzel Washington. KOmmer till Sverige i oktober men finns i USA på DVD redan. Kanonfilm tyckte jag. En av de bästa filmerna den senaste tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kan börja med att hålla med Tobbe i hans tips, Requiem for a dream är en snygg film med mycket eftertanke. Rekommenderas varmt.
Eftersom du främst var ute efter en komedi kan jag rekommendera följande filmer: Happiness ( http:// www.imdb.com/title/tt0147612/) - En svart komedi där man får följa tre systrar och deras öden. Kan uppfattas som lite stötande för känsliga tittare, samt lite udda humor. :P Big Lebowski ( http:// www.imdb.com/title/tt0118715/) - En av bröderna Coens bättre filmer även deras övriga filmer rekommenderas varmt. Senast i raden är The Ladykillers som kan ses på svenska biografer just nu. Mathias Åhsberg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En av de bästa filmerna ever, älskar dom. |
|||