FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Dom kanske skulle ha satt en gräns:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som alltid underlättar det att tänka efter före.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Otroligt korkat gjort. Bageriet kan inte ha tänkt i huvudtaget. Men lika stort, eller kanske ännu större, ansvar faller på Groupon. De vet ju hur många katastrofer de har orsakat historiskt, och ändå fortsätter de med sina aggressiva försäljningsmetoder.
Groupon vill övertyga investerare om att deras enorma marknadsföringskostnader ger näst intill oändligt långt värde. Samtidigt agerar man hela tiden extremt kortsiktigt. Allt som gäller är maximal intäkt på kort sikt, strunt samma att man bränner hälften av sina relationer varje månad. Det fungerar ju i början allt är ny jaktmark, men det blir jobbigt i längden när man hela tiden har brännt en allt större delen av marken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Utan att ha någon större insikt i Groupons prismodell tycker jag deras deal och upplägg verkar vara rätt kass för småföretagare:
http://www.pcworld.com/businesscente...usinesses.html I ovanstående artikel nämns ett liknande fall: http://www.businessinsider.com/how-a...usiness-2010-9 Där står bland annat: Citat:
Senast redigerad av Adestro den 2011-11-23 klockan 18:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hahaha ojdå!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såväl Groupon som Let's Deal är relativt värdelösa för de flesta företag.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-23 klockan 21:43 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag är väl en av dom få som är rätt nöjd med de deals jag kört med Letsdeal=)
har en till som startar inatt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
De kanske åkte på en smäll nu, men vem säger att de flesta av kunderna inte kommer tillbaka? 75& rabatt är väl till att ta i så båda är ansvariga för det, men i längden tror jag inte företaget har förlorat på det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker dom som kör deals och sedan blir missnöjda får skylla sig själva lite...
Man får ju all information i ett avtal som man skriver på och där står ju allt om dealen. Deras mål är ju att sälja så mycket som möjligt för ett så bra pris som möjligt och om man går in i en sån deal utan att ha räknat på vad det kan kosta en ja då får man ta den smällen och inte gnälla:P |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|