FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tja boys and girls!
Enkelfråga, är det möjligt att stoppa folk från att kopiera ens webbsida genom "mirror" med program som tex. TeleportPro & WebCopier mm? Låt säga att jag har skapat en väldigt bra .css stilmall som jag inte vill dela med mig, finns det ett sätt? ![]() Jag har hittat 2 sätt (ingen av de är tillräkligt enkel o bra), berättar om de senare, får se om någon kan komma på något intressant först! Hälsningar! Sam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg inte upp det på nätet
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Grym lösning :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Nej, du kan inte spärra för nedladdning. I så fall specifika ip-nummer men det är allt.
Var stolt över din lösning istället för att vara rädd om den. Det tjänar du på. Du kan alltid lägg in en kommentar i CSS-filerna om att det är du som är skaparen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag håller med DJFadde, lägg in gott om kommentarer både här och där.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Helt klart, kommentarer är alltid ett bra sätt.
Läste just att man kan skapa en fil och lägga upp i rotmappen, som man kallar robots.txt som innehålleR nåt i stil med: User-agent: WebCopier Disallow: / User-agent: Teleport Disallow: / User-agent: TeleportPro Disallow: / och att det skall neka tillgång och kopiering, det funkar dock inte nu när jag provade =( |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
robots.txt är en rekommendation, inget krav att följa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Thank god the the net boys!
http://www.protware.com/ Har inte provat den än, verkar hur som vara väldigt lovande av det jag har läst och sett deras demo sen provat att kopiera deras demosida och css utan att lyckas. Tydligen encrypterar programet .css filen och lägger till en .js fil, i html kallar man på js filen och inget annat. Ska prova att dela upp min .css där det almänna ligger på en vanlig .css medan allt jag vill gömma ligger i den encrypterade .js filen. Vete fan om det är så SEO vänligt dock. Nån som vet o kan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SEO och CSS? Vill du att din CSS ska bli indexerad?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du gör nog bättre i att spara dina pengar då alla sådana skydd är mer eller mindre värdelösa. Det är stört omöjligt att skicka html/css till besökaren och sedan hindra denne från att kopiera koden, kan webbläsaren dekryptera innehållet så kan folk det också.
Det räcker med att öppna firebug så kan man granska deras demosidas källkod. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|