FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har märkt på mitt samt andras forum en ny trend eller vad man ska kalla det, användarnamn "engelska sådana oftast" står som nyblivna medlemmar, men det enda de gör är just att regga sig, inga spaminlägg etc. Samma namn reggas på en mängd olika forum, tex dagens namn verkar vara DarenRaid, har hittat denne som nyreggad på ca 40 olika forum bara idag, troligen fler, och de senaste 3-4 veckorna har olika namn reggats. Tänkte att de kanske lägger upp nån länk i sin användarprofil men det verkar de inte heller göra!? Vidare så ser de ingen skillnad på vilket språk forumet är på..
Så frågan är alltså va fasen tjänar de på detta och vad är syftet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske att spamma ett par tusen forum som bara fan när dem har reggat tillräckligt många.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
En googling på DarenRaid gav 5300 träffar och det verkar vara många forumprofiler som inte postat några inlägg och är reggade idag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
någon som satsar på global marknadsföring
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Vi har en medlem här på WN som inte är godkänd ännu som heter just DarenRaid...
Dock är det inget ovanligt, utan vi får typ 2-3 stycken sådanna om dagen, ibland fler. Men alla brukar ange ett land på "Beskrivning av din verksamhet". DarenRaids beskrivning är USA.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tror syftet är att de i och med registreringen kan läsa inlägg i forumen och därför kunna läsa av nläggsförfattarnas emailadresser i de forum som dessa publiceras.
I andra forum så kan det vara så att de är ute efter medlemsregistreret så den kan se vilka emailadresser som man anger. Spammarna är ofta ute efter att fiska riktiga emailadresser, dessa är guld värda i spamvärlden. Det kan även vara så att de just nu håller på att testa fram en ny metod för att snabbt kunna skicka ut spam. Om de kan regga användaren DarenRain i tillräckligt många forum så kan de senare posta inlägg som innehåller spam, men det är smarta och gör inte det omedelbart utan bygger upp användare utan att få dem bannade direkt. Sen ligger de slumrande tills de får en annonsör som betalar tillräckligt bra och då kommer spamfloden...... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det jobbiga är att sitta och rensa ut dem hela tiden, trots captcha, Magiska ord m.m.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Den här liraren har reggat sig på flest idag... ScottSB Att notera är att samtliga jag har hittat har både versaler och gemener.. kanske är en tillfällighet. men men. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|